مدير جهاد كشاورزي دهلران از خسارت 360 ميليارد ريالي سيل به مزارع كشاورزي اين شهرستان خبر داد و گفت: در سيل هفته گذشته بيش از 16 هزار هكتار از اراضي گندم و جو به طور كلي تخريب شده است.
کد خبر: ۲۱۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 16 April 2016

مدير جهاد كشاورزي دهلران از خسارت 360 ميليارد ريالي سيل به مزارع كشاورزي اين شهرستان خبر داد و گفت: در سيل هفته گذشته بيش از 16 هزار هكتار از اراضي گندم و جو به طور كلي تخريب شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛تورج كرمي اظهار كرد: از مجموع 45 هزار هكتار سطح زير كشت گندم ديم و آبي در اين شهرستان بيش از 16هزار هكتار تخريب شده ضمن اينكه يك هزار هكتار از اراضي زير كشت كلزا نيز خسارت ديده است.
وي با اشاره به اينكه يك هزار هكتار از سطح زير كشت سبزي و صيفي جات در شهرستان دهلران نيز خسارت فراوان ديده اند، افزود: 120 هكتار از اراضي چغندر نيز دچار خسارت شديد شده اند.
كرمي با بيان اينكه ميزان دقيق برآورد خسارت به بخش كشاورزي دهلران در دست بررسي است، تاكيد كرد: سيل همچنين به جاده هاي بين مزارع و كانال هاي آبرساني و زهشكي اراضي كشاورزي نيز خسارت زده و 100 كيلومتر از جاده هاي بين مزارع را تخريب كرده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دهلران از آن دسته از كشاورزاني كه پيشتر محصولات زراعي خود را نزد صندوق بيمه محصولات كشاورزي بيمه كرده اند خواست براي تشكيل پرونده به منظور جبران خسارت ها به صندوق بيمه مراجعه كنند.
كرمي از كشاورزان فاقد بيمه نيز خواست براي تشكيل پرونده و بازديد ميداني كارشناسان از ازارضي كشاورزي آنها و تعيين ميزان خسارت ها به مديريت جهاد كشاورزي يا مراكز خدماتي جهاد دهلران مراجعه كنند.
بارش 184 ميلي متري باران در چند روز گذشته در شهرستان مرزي دهلران علاوه بر جاري شدن سيل و افزايش حجم آب رودخانه ها و خسارت به راه ها و پل ها و مزارع كشاورزي موجب خسارت زياد به زير ساخت هاي شهرستان به ويژه منازل مسكوني مردم شد كه هنوز برآورد دقيق از ميزان خسارت ها ارائه نشده است.
اين سيل همچنين موجب مرگ دو نفر و مصدوميت 9 نفر ديگر در اين شهرستان و خسارت به چند دستگاه وسيله نقليه شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار