معاون خدمات شهري شهرداري ايلام گفت: با توجه به آمادگي كامل نيروهاي خدمات شهري در قسمت هاي مختلف و هماهنگي اين دستگاه با ساير نهادهاي عضو مديريت بحران در پي بارش هاي سنگين و شديد روز و شب گذشته، خسارت چنداني به تاسيات شهري وارد نشده است.
کد خبر: ۲۱۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 14 April 2016

معاون خدمات شهري شهرداري ايلام گفت: با توجه به آمادگي كامل نيروهاي خدمات شهري در قسمت هاي مختلف و هماهنگي اين دستگاه با ساير نهادهاي عضو مديريت بحران در پي بارش هاي سنگين و شديد روز و شب گذشته، خسارت چنداني به تاسيات شهري وارد نشده است.


به گزارش تابناک ایلام؛رمضان كرمي اظهار كرد: البته اين بارش ها خسارت هايي به فضاهاي سبز و گل كاري معابر و ميادين شهري وارد كرده و برخي معابر عمومي نيز در اثر اين بارش ها دچار نشست شده كه با تلاش ماموران خدمات شهري اين معابر ترميم و بازسازي شد تا شهرواندان و وسايل نقليه بدون مشكل از اين معابر تردد كنند.
وي افزود: يكي از مهمترين خواسته ها و اولويت هاي شهرداري ايلام از مسئولان ارشد استان تزريق اعتبار مورد نياز براي ترميم، تعمير، بهسازي و بازسازي مسيل ها و سيلبندهايي است كه در جريان سيل آبان ماه سال گذشته آسيب ديده اند ضمن اينكه ساير سيلبند هاي سطح شهر نيز براي بهسازي و بازسازي نياز به اعتبار دارد.
كرمي بازسازي و بهسازي همه سيلبند هاي موجود و نيز احداث سيلبند هاي جديد را منوط به تامين اعتبار از سوي مسئولان استان دانست و يادآور شد: وجود سيلبند سالم از ضروريات اصلي شهر ايلام به ويژه در مواقع بارش هاي شديد و بروز سيلاب است.
وي از مسئولان اداره كل منابع طبيعي استان و شهرستان ايلام خواست براي جلوگيري از ورود رسوبات و گل و لاي ناشي از جريان هاي سيلابي به داخل شهر نسبت به تسريع در تكميل طرح هاي گابين بندي و آبخيزداري در محل هاي مشخص شده و ورودي هاي شهر اقدام كنند.
معاون شهردار ايلام از شركت آب و فاضلاب شهري نيز خواست شبكه آب و فاضلاب شهري را مورد بهسازي و بازسازي قرار دهند چرا كه هنگام بارش باران هاي شديد، موجب سرريز شدن آب از شبكه هاي آب و فاضلاب و جاري شدن آب از اين شبكه ها در سطح شهر و بروز مشكلات بعدي مي شود.
وي همچنين از امور آب استان ايلام نيز درخواست كرد در سريع ترين زمان ممكن و از طريق مراجع قضايي نسبت به آزادسازي حريم و بستر سيلبندهاي شهرداري از تصرف مالكان غير مجاز و الحاق اين حريم ها به سيلبندها اقدام كند.
كرمي گفت: شهرداري با بسيج همه امكانات خود اعم از ناوگان نقليه و موتوري، ماشين آلات و افزايش گروه هاي خدماتي به 30 گروه پنج نفره و استقرار اين گروه ها در نقاط مختلف شهر و شناسايي مناطق پر خطر و ايجاد هماهنگي با ديگر دستگاه هاي مرتبط با موضوع سيل آمادگي لازم براي مقابله با بارش هاي سنگين را دارد.
در پي ورود سامانه جديد بارشي، استان ايلام در چند روز اخير شاهد بارش هاي رگباري شديدي بوده است كه بارش هاي 24 ساعت گذشته با توجه به قدرت سيلابي، خسارت هاي زيادي به بخش هاي زيربنايي، اراضي كشاورزي و ... اين استان وارد كرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار