در سخنرانی های چند وقت اخیر استاندار فارس می توان ردی از ناراحتی و شاید حتی به ستوه آمدگی را دید.به نظر می رسد وضعیت اسفناک در بخش های مختلف استان حالا دیگر صدای خود استاندار را هم درآورده است.افشانی با توصیه های جدی و حتی تهدید مسئولان از آن ها خواسته تا جدی باشند.
کد خبر: ۲۱۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 25 April 2016
در سخنرانی های چند وقت اخیر استاندار فارس می توان ردی از ناراحتی و شاید حتی به ستوه آمدگی را دید.به نظر می رسد وضعیت اسفناک در بخش های مختلف استان حالا دیگر صدای خود استاندار را هم درآورده است.

به گزارش تابناک فارس:افشانی با توصیه های جدی و حتی تهدید مسئولان از آن ها خواسته تا جدی باشند.البته ایشان در جایی هم از رسانه ها گله کرده اند و خواسته اند که سیاه نمایی نکنند.ما هم کاملا با جناب استاندار موافقیم و معتقدیم نباید سیاه نمایی کرد اما جناب استاندار حالا که وضعیت بد استان صدای شما را هم درآورده معلوم می شود که در بسیاری مواقع رسانه ها پر بی راه نمی گویند و اوضاع خوب نیست.

جا دارد از استاندار محترم به خاطر شجاعتشان در بیان مشکلات سپاسگزار باشیم.باشد که با تذکر ایشان کمی کارها به پیش رود.

قسمت هایی از سخنرانی های استاندار در جلسات مختلف:


استان های ناموفق مؤاخذه شوند
افشانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: مقام معظم رهبری پنج محور از آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق را با اولویت برای رسیدگی در سال جاری عنوان کردند.وی گفت: استان‌های ناموفق در کاهش شاخص‌های پنج آسیب اجتماعی اصلی مورد مواخذه قرار می‌گیرند.استاندارفارس ادامه داد: اگر یک جوان در برهه‌ای از دوران زندگی خود می‌خواهد شاد باشد و این شادی هیچ ناهنجاری اجتماعی در پی ندارد چرا باید با برخوردهای ناصحیح به‌یک‌باره چند میلیون جوان را ناشاد ساخت که این خشم و رنج نهفته در آینده بر زندگی او اثر می‌گذارد.

مدیران بی حوصله کنار روند
استاندار فارس، با اشاره به نامگذاري امسال به نام 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: امسال سال اقدام و عمل است و مديران بي حوصله كه نمي توانند كاري انجام دهند، مديريت را واگذار كرده و كنار بروند.
وی افزود: مردم اسیر ما شده اند و ما فقط تعریف می كنیم. مسئولیتی را پذیرفته ایم و باید در این راه تلاش و عمل كنیم.
استاندار فارس اظهار داشت: فساد سیستم به اندازه ای شده كه كار كردن دشوار شده و باید به دنبال سالم سازی سیستم باشیم.
افشانی، گفت: مردم ما مردم قانعی هستند و خیلی درد آور است زمانی كه می بینیم عشایر ما كه روزی حاكمان طبیعت بوده اند امروز حاشیه نشین شهرها شده اند و تحقیر می شوند.
وي بيان كرد: زيبنده فارس نيست كه با اين همه ظرفيت، ميزان بيكاري در آن 10 درصد از متوسط كشور بالاتر باشد و برخي از شاخص هاي توسعه در حد متوسط و يا كمتر از متوسط باشد.

با هرکس که بخواهد مانع پیشرفت فارس شود برخورد می کنم
افشاني افزود: با هر كس بخواهد مانع پيشرفت استان شود و مردم را به بازي بگيرد محكم برخورد خواهم كرد.
استاندار فارس گفت: نمي خواهم گذشتگان را محكوم كنم اما تمام اين مشكلات از همين ميزهاي درون استانداري نشات گرفته كه يا نخواسته اند يا نتوانسته اند كه كاري انجام دهند.

امر به معروف و نهی از منکر باید از مسئولان آغاز شود
استاندار فارس با اشاره به جایگاه امر به‌معروف و نهی از منکر در نگاه امام علی(ع)، تاکید کرد که انجام فریضتین در جامعه اسلامی باید بیشتر معطوف به مسئولان و سیاست‌مداران باشد.
افشانی تاکید کرد: جامعه نگاه می‌کند که آیا آمر به معروف و ناهی از منکر خود عامل هست یا نه، اگر می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم باید ابتدا خودمان به آنچه می‌خواهیم امر یا نهی کنیم، عامل باشیم.
استاندار فارس با بیان این که فساد منکر بزرگی است که وقتی با آن روبرو می‌شویم باید فریادمان را بلند کنیم، تصریح کرد: فساد محدود به چند موضوع خاص نیست بلکه باید با همه اشکال آن مبارزه کنیم و یکی از مهم‌ترین مصادیق آن دست‌اندازی به بیت‌المال است که نباید به صورت نهادینه درآید و به صورت عادی با آن برخورد شود.

پروژه هایی که ساختشان انقدر طول می کشد که دیگر به درد نمی خورد
استاندار فارس  بیان کرد: یکی از مشکلات ما زمان‌بر بودن برخی پروژه‌هاست، در حالی‌ که سد دز در دو سال بهره‌برداری شد برخی پروژه‌های ما اکنون در 20 سال بهره‌برداری می‌شوند و واضح است که یک صنعت در مقطع زمانی خاصی توجیه و قابلیت رقابت دارد و 20 سال بعد فناوری آن قدیمی شده است.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
جناب افشانی سپاسگزاریم از اینکه صداقت به خرج دادند.ولی همانطور که فرمودید فساد سیستماتیک چنان در استان رخنه کرده که بعید می دانم حتی جناب استاندار نیز توانایی رو در رویی با آن را داشته باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
جناب آقای استاندار پس انگار خبر نداری پسر مجرد یکی از مهمترین معاونتهای خودت خودرو BMW آخرین مدل سوار میشه و خونه زندگیشونو ندیدین.قطعا با حقوق دولتی کسی نمیتونه برای اعضای خانوادش از این مدل خودروها بخره و اینطور اعیونی زندگی کنه...
پس بهتره برای رفع فساد از خود استانداری شروع بشه
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
عاقا اینا هر چی شعار میدن برا مردم هست.خودشون که جز خواص هستن و هر جور زندگی کنند که مشکلی نداره...
احمد ارجمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
آقای استاندار بنده یاسوج و سمنان از عملکرد شما مطلع هستم و می دانم شما با اصلاحاتی که در استانداری و مدیران کل استانی ایجاد می کنی فارس را آباد می کنی پس کی شروع می کنی این تعداد به 20 نفر بیشتر نمی رسند نامشان هم را می توان نوشت ولی خودت هم می دانی یا الله شروع کن تا بهار هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار