ساختمان دفتر امام جمعه شهرستان مرزي دهلران روز چهارشنبه در آييني با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، فرماندار و امام جمعه دهلران و جمعي از مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.
کد خبر: ۲۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 13 April 2016

ساختمان دفتر امام جمعه شهرستان مرزي دهلران روز چهارشنبه در آييني با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، فرماندار و امام جمعه دهلران و جمعي از مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.


به گزارش تابناک ایلام؛ نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام در اين آيين با اشاره به جايگاه رفيع نماز جمعه در اسلام گفت: تربيون نماز جمعه به عنوان جايگاه مردمي هم پشتيبان نظام و هم مبلغ ارزش هاي ديني است به طوري كه اولين برنامه اجتماعي پيامبر (ص) پس از هجرت به مدينه برپايي نماز جمعه بود.
حجت الاسلام محمدنقي لطفي نماز جمعه را يك برنامه سياسي عبادي و نه صرف عبادي دانست و افزود: نماز جمعه از اين جهت سياسي است كه آگاهي بخشي و بصيرت افزايي در برابر دشمنان مي دهد.
وي با اشاره به پيروزي انقلاب و انتصاب اولين امام جمعه به دستور امام (ره) گفت: اكنون در يك هزار شهر كشور نمازهاي جمعه با حضور ائمه جمعه برگزار مي شود و اين جايگاه نقش مهمي در تقويت نظام اسلامي و ارزش هاي ديني دارد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام مردمي بودن، معتمد بودن ائمه جمعه و مرجع مردم بودن را از ويژگي هاي مهم ايشان دانست و تاكيد كرد: در دوران دفاع مقدس نيز اين جايگاه به خوبي به نقش خود در جذب و اعزام مردم به جبهه عمل كرد و امروز نيز در مناسبت هاي مختلف و انتخابات اين تربيون در خدمت انقلاب و مردم است.
حجت الاسلام لطفي با اشاره به اعتماد مردم به رهبري و امتداد اين اعتماد به ائمه جمعه يادآور شد: در استان ايلام اينك 11 جايگاه نماز جمعه فعال است و در بخش هاي مختلف نيز درخواست براي استقرار ائمه جمعه وجود دارد كه اين نشان از اهميت بالا و جايگاه مهم نماز جمعه در بين مردم است.
وي به نقش تريبون نماز جمعه در تحقق شعار سال نيز اشاره كرد و گفت: امروز اقتصاد در كشور بايد از اين چالش نجات يابد چرا كه دشمنان براي ضربه زدن و به زانو در آوردن مردم فشارهاي اقتصادي را در راس قطعنامه ها دارند.
وي خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري به خوبي نقشه هاي دشمنان را رصد مي كنند و امسال را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري كردند و همه بايد نسبت به تحقق اين شعار در حوزه هاي مختلف و فراخور وظايف خود عمل كنيم.
امام جمعه ايلام در كنار هم بودن مردم و نظام را موجب شكست نقشه هاي دشمنان داسنت و افزود: هدف از تحريم ها مردم را در مقابل نظام قرار دادن است كه اين نقشه با شكست مواجه و دشمن نا اميد شد.
امام جمعه دهلران نيز در اين آيين گفت: ساختمان اين دفتر در زميني با زيربناي 800 متر مربع در دو طبقه با پنج ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات شهرستان و ساير منابع و كمك ها احداث شده است.
حجت الاسلام سيد محسن موسوي ساخت اين دفتر را گامي مهم در خدمات رساني به مردم با توجه به مراجعات مردم، برگزاري نشست ها و مراسم هاي مختلف دانست.
شهرستان دهلران در 230 كيلومتري جنوب ايلام قرار دارد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار