مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود از آغاز عملیات مبارزه با آفت شدید سن در مزارع کشاورزی شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: آفت سن گندم در برخی مناطق ایجرود سه برابر شده است.
کد خبر: ۲۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 13 April 2016
محمدباقر آقاجانلو در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: آفت سن در اماکن زمستان گذرانی شهرستان ایجرود نسبت به سال گذشته سه برابر شده است که مسئولان مربوطه به آغاز عملیات مبارزه اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه «اوچ تپه»، «دورمشقان»، «نکتو»، «هلیل‌آباد» از روستاهای زمستان گذر شهرستان ایجرود به شمار می‌رود، عنوان کرد: آفت سن گندم در مزارع کشاورزی این روستاها بسیار شدید و سه برابر آن در سال گذشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود بابیان اینکه افزایش آفت سن در زمین‌های کشاورزی شهرستان ایجرود پیش‌بینی می‌شود، گفت: در راستای پیشگیری از افزایش این آفت در زمین‌های کشت گندم به شناسایی سن مادر و مبارزه با این آفت اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بارش باران و خیس شدن زمین‌های کشاورزی مانع از ورود ابزارآلات کشاورزی در راستای مبارزه با آٰفت سن می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه بارش‌های باران تا زمان قابل ورود شدن ماشین‌آلات در زمین‌های کشاورزی ‌باید منتظر ایجاد شرایط لازم باشیم.

آقاجانلو بابیان اینکه بارش باران مبارزه با آفت سن در مزارع کشاورزی شهرستان ایجرود را به تأخیر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه افزایش بارندگی‌ها در سال 94 و در آغاز سال 95 احتمال افزایش برداشت گندم و جو در شهرستان ایجرود را بالا برده است.

وی به افزایش برداشت گندم و جو نسبت به سال‌های گذشته در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 27 هزار تن گندم از سطح مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود بابیان اینکه 34 هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان ایجرود زیر کشت گندم و جو هستند، گفت: کشت گندم در مقایسه با جو در این شهرستان بیش‌تر مورد توجه کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رونق کشت دیمی در شهرستان ایجرود عنوان کرد: به دلیل مشکلات موجود در شبکه آب‌رسانی زمین‌های کشاورزی، کشت دیمی بیش‌تر از کشت آبی مورد استقبال کشاورزان این شهرستان قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار