کد خبر: ۲۱۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 12 April 2016


استاندار البرز گفت: مهمترین وظیفه مسئولان در استان البرز اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌سیدحمید طهایی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان البرز با بیان اینکه مسئولان باید از تمام توان و پتاسیل‌های خود برای اجرایی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند افزود: مسئولان در استان البرز باید اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را در رأس امور کاری خود قرار دهند و اجرایی کردن این مهم را در اولویت کارهای خود بدانند.

وی ادامه داد: طراحی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی باید کارشناسی شده باشد تا بتواند تأثیرات لازم را در این زمینه داشته باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را از مشکلات موجود در زمینه اقتصاد رهایی بخشد،‌ افزود: امروز یکی از مهمترین معضلات موجود در جامعه مشکلات اقتصادی است لذا باید در این زمینه و با هدف رفع مشکلات اقتصادی از تمام توان و پتانسیل‌ها استفاده کرده و به سمت شکوفایی اقتصادی پیش برویم.

طهایی خاطرنشان کرد: در این راستا تمام تلاش مسئولان در بخش‌های مختلف باید اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی باشد و در این زمینه هیچ کم کاری قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال گذشته در دولت ایجاد شد افزود: دراین زمینه نشست‌ها و اقداماتی صورت گرفت که با تلاش دولت وظایفی نیز از سوی این ستاد به استانها ابلاغ شد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه امسال نیز توسط مقام معظم رهبری با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است،‌ گفت: از جمله برنامه‌های ملی در زمینه دستیابی به اقتصاد مقاومتی ارتقای توان تولید ملی، عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی، انضباط، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی است.

*کمبود شغل و وجود واحدهای نیمه فعال در استان البرز

طهایی در بخشی دیگر از سخنان خود کمبود شغل و وجود واحدهای نیمه فعال تولیدی و صنعتی را در استان البرز از مهمترین مشکلات اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: باید زمینه فعالیت‌های این واحدهای نیمه فعال در استان البرز فراهم شود تا بسترهای ایجاد اشتغال نیز در البرز بیش از پیش شود.

وی حمایت از واحدها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و پایداری اقتصاد باید از این واحدها حمایت کرده و به سمت توسعه و تحولات اقتصادی پیش برویم.

طهایی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی در استان البرز باید هر 15 روز یک بار عملکرد خود را در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گزارش کنند افزود: دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال از دیگر مهمترین مسائلی است که باید بیش از پیش توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار