كارشناس مسئول امور مطبوعات و تبلیغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از صدور مجوز 10 نشریه و پایگاه خبری اینترنتی این استان در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 11 April 2016

كارشناس مسئول امور مطبوعات و تبلیغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از صدور مجوز 10 نشریه و پایگاه خبری اینترنتی این استان در سال 94 خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛یونس قیطانی افزود: از این تعداد سه نشریه شامل سفیر ایلام بصورت هفته نامه، دهلران امروز بصورت ماهنامه و روژ بصورت هفته نامه چاپ و منتشر می شود.
وی ادامه داد: مابقی نیز هفت پایگاه خبری، تحلیلی اینترنتی با عنوان های باور ما، ایلام قلم، جامك، راسان خبر، كو خبر، ایلام بامداد و ملكشاهی خبر است كه مجوز فعالیت آنها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
وی از برگزاری پنج دوره آموزشی در سطح عالی برای نخستین بار با همكاری خانه مطبوعات برای اهالی رسانه این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این دوره ها شامل یادداشت و مقاله نویسی، گرافیك رسانه ای، مدیریت پورتال ها و وب سایت ها، عكاسی خبری و تیتر نویسی و خبر نویسی بوده است.
قیطانی تاكید كرد: با توجه به استقبال اهالی رسانه این استان برگزاری این دوره ها امسال نیز در دستور كار قرار داشته و از خردادماه آغاز خواهند شد.
وی همچنین به پرداخت یارانه به مطبوعات این استان اشاره كرد و گفت: یارانه شش ماهه اول سال 94 و معوقه سال 93 نیز به مطبوعات این استان در سال گذشته پرداخت شده و رایزنی برای پرداخت به هشت نشریه كه این یارانه را دریافت نكرده اند با وزارت ارشاد همچنین ادامه دارد.
كارشناس مسوول امور مطبوعات و تبلیغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه كرد: در پرداخت یارانه سال گذشته نشریاتی كه گستره فعالیت آنها استانی بوده ضریب سه محاسبه شده و یارانه سه برابر دریافت كرده اند.
اكنون 44 هفته نامه و فصلنامه، نمایندگی 64 روزنامه سراسری، 15 خبرگزاری و 14 سایت خبری تحلیلی در استان فعالیت دارند. /ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار