مدیرکل هواشناسی استان گفت: مجوز احداث ایستگاه هواشناسی تمام خودکار در ملکشاهی اخذشده و به زودی عملیات ساخت این ایستگاه در این شهرستان آغاز می شود.
کد خبر: ۲۰۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 09 April 2016

مدیرکل هواشناسی استان گفت: مجوز احداث ایستگاه هواشناسی تمام خودکار در ملکشاهی اخذشده و به زودی عملیات ساخت این ایستگاه در این شهرستان آغاز می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛ یوسف شیخ الملوکی روز شنبه در حاشیه بازدید از مکان احداث ایستگاه هواشناسی ملکشاهی اظهار کرد: این شهرستان فاقد ایستگاه هواشناسی استاندارد است که به دلیل اهمیت و نیاز شهرستان به زودی یک ایستگاه تمام خودکار احداث خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی افزود: هم اکنون هشت ایستگاه هواشناسی در مراکز شهرستان های ایلام، دهلران، مهران، ایوان، سرابله، لومار، دره شهر و آبدانان فعال است و شهرستان های ملکشاهی و بدره نیز با احداث ایستگاه به سازمان مرکزی هواشناسی متصل می شوند.
شیخ الملوکی تاکید کرد: تجهیزات فنی این ایستگاه از طرف سازمان مرکزی هواشناسی تامین شده و به زودی کار احداث این ایستگاه در زمینی به مساحت 50 مترمربع آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان فصل بهار عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه مطلع بودن از اقلیم هواشناسی برای امور روزمره مردم بسیار مهم است، گفت: پیش بینی هواشناسی مهمترین عامل در توسعه و ارتقای فعالیت های زندگی مردم است.
وی یادآور شد: با راه اندازی این ایستگاه پارمترهای هواشناسی از جمله دما، رطوبت، فشار هوا، سمت باد، سرعت باد، تشعشع آسمان و بارندگی و دیگر پارامترها دقیق تر محاسبه می شود.
شهرستان ملکشاهی با 25 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و از جمله مناطق پر بارش استان ایلام محسوب می شود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار