مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از فعالیت ۷ کتابخانه سیار در روستاهای همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 10 April 2016

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از فعالیت ۷ کتابخانه سیار در روستاهای همدان خبر داد.

به گزارش مهر،سید محمد رضا جوادی با بیان اینکه فعالیت‌های ۴۰ گانه مراکز کانون استان همدان با حضور کودکان و نوجوانان در سال جدید آغاز شده است، بیان کرد: همزمان با شروع کار مراکز فرهنگی، هنری کانون در سراسر کشور، فعالیت‌های مراکز کانون استان همدان با حضور کودکان و نوجوانان از سر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن مربیان توانمند آماده خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی به مخاطبان است، افزود: پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اولویت های عصر حاضر است.

جوادی با اشاره به فعالیت های ۴۰ گانه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون و نقش موثر این دستگاه فرهنگی در خلاقیت و پرورش ذهن کودکان ونوجوانان اظهار داشت: ظرفیت و توان کانون در هدایت و افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان بسیار بالاست.

وی از ایجاد روحیه تحقیق و ترغیب به مطالعه، پرورش حس مشارکت در کارهای گروهی، افزایش دقت و حوصله، پرورش قدرت تجسم و تخیل، افزایش توان تحلیل نسبت به وقایع و پدیده های اجتماعی، تقویت روح جستجو و کشف واقعیت‌ها و ایجاد روحیه تحقیق و پرسشگری به عنوان برنامه هایی که در کانون پرورش فکری مورد توجه قرار می گیرد، خبر داد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ مرکز در سراسر استان همدان فعالیت دارند، ادامه داد: در راستای برقراری عدالت اجتماعی کودکان و نوجوانان ۱۴۰ روستا توسط ۷ کتابخانه سیار روستایی در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، فامنین، بهار، کبودرآهنگ و یک واحد سیار شهری، تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دارند.

جوادی در پایان با بیان اینکه گروه هدف کانون، کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ سال هستند، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۴۵ هزار کودک و نوجوان در مراکز کانون در سراسر استان عضو هستند.

وی همچنین تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در حال حاضر دارای ۲۸ مرکز فرهنگی ثابت، ۸ کتابخانه سیار و ۳ واحد پستی در سطح استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار