کارشناس برنامه ریزی اداره غذا در سازمان غذا و دارو، نحوه اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 08 April 2016
کارشناس برنامه ریزی اداره غذا در سازمان غذا و دارو، نحوه اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، مهندس سمیره صباح در مورد نحوه بررسی و اعطا نشان ایمنی و سلامت به محصولات شرکت های تولید کننده فرآورده های غذایی گفت: کمیته هایی برای بررسی محصولات در سازمان غذا و دارو با حضور ریاست سازمان غذا و دارو تشکیل شده است و بر اساس معیارهایی بر اساس دستورالعمل و شاخص ها محصولات غذایی مورد تایید در این کمیته انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت هر سال ۲ بار و در روز جهانی غذا و هفته سلامت برگزار می شود و از از سال ۸۷ تا سال ۹۴، ۱۳ دوره برگزار شده و به ۱۴۵ محصول نشان ایمنی و سلامت اعطا شده است.

سمیره صباح افزود: معیارها و شاخص هایی از جمله، کاهش چربی، نمک، شکر، کاهش میزان سموم و آلاینده ها به کمتر از ۵۰ درصد، تبدیل محصول سنتی به صنعتی، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و یا عدم استفاده از مواد افزودنی شیمیایی در تایید برای اعطای نشان ایمنی و سلامت تاثیرگذار می باشد و باید همه این موارد رعایت شده باشد تا در کمیته تایید شود.

کارشناس برنامه ریزی اداره غذا در سازمان غذا و دارو در پایان گفت: ۱۲ هزار پروانه بهره برداری تا به امروز در سراسر کشور برای کارخانجات مواد غذایی داده شده است و در حال فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار