مدیر عامل آبفای استان ایلام برنامه‌های سال جدید این شرکت را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۰۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 07 April 2016

مدیر عامل آبفای استان ایلام برنامه‌های سال جدید این شرکت را تشریح کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛مهندس «داراب بیرانوندی» و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان و پروژه‌های در دست اقدام اظهار کرد: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، پروژه‌های آب و فاضلاب در سراسر استان فعال هستند.

وی با تاکید بر افتتاح چندین پروژه آبرسانی در استان در سال 94، افزود: در بحث آب شرب شهری بیش از 440 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام در قالب 129 هزار مشترک تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند.

بیرانوندی با اشاره به اینکه در بحث فاضلاب نیز 54 هزار مشترک تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد اضافه کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سرابله و ایوان شاخص بهره‌مندی فاضلاب استان به 60 درصد افزایش می‌یابد که این درصد در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیر عامل آبفای استان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در سال 1394 دو مسئله مهم، سیل و خدمت‌رسانی به زوائر اربعین حسینی را مدیریت کرد، یادآور شد: در سیل آبان ماه ایلام علی‌رغم خسارات و شکستگی‌های زیادی که در شبکه بوجود آمده بود با تلاش پرسنل و پس از گذشت 24 ساعت از وقوع حادثه صددرصد شهر ایلام، تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفت هر چند که این سیل بیش از 87 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب وارد کرد .

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع سیل و ترمیم خسارات آن بحث خدمت رسانی زوار مطرح شد، عنوان کرد: برای اینکه زوار در زمینه تامین آب با مشکل مواجه نشوند این شرکت علاوه بر امکانات شرکت با هماهنگی‌های صورت گرفته، امکانات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تعدادی از شرکت‌های آب و فاضلاب سایر استان‌ها را نیز، برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین بکار گرفت.

بیرانوندی تصریح کرد: در سال گذشته از اعتبار 42 میلیارد ریالی مصوب، کمتر از 28 درصد به آب و فاضلاب تخصیص داده شد که با توجه به همین میزان اعتبار شاهد شروع و به سرانجام رسیدن کارهای ارزشمندی بودیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان به دغدغه کمبود آب شهر ارکواز ملکشاهی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اجرای پروژه آبرسانی به این شهر که از سد ایلام در حال اجرا است مشکل کمبود آب این شهر نیز برطرف خواهد شد که تاکنون بیش از هشت میلیارد هزینه شده و برای تکمیل این پروژه 42 میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، حدود 77 کیلومتر بازسازی شبکه آب شهری صورت گرفت که این امر علاوه بر افزیش کیفیت آب، سبب جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود و در بحث فاضلاب نیز حدود 40 کیلومتر شبکه فاضلاب جدید احداث شد.

بیرانوندی ادامه داد: در بحث کیفیت آب، بهسازی سراب دره‌شهر و آبدانان و حفاظت کیفی از منابع دهلران در حال انجام است و این پروژها در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه، خدمت‌رسانی به مردم را از افتخارات شرکت دانست و گفت: رضایتمندی مردم از اهداف اساسی شرکت محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی در جهت تامین و توزیع آب این مسئله را به اثبات برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» این شرکت تمام توان خود را بکار خواهد گرفت و سعی و تلاشمان بر این است که نیازهای شرکت را از صنایع داخلی تامین کنیم.

حجت‌السلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به بیان اهمیت آب در قرآن مجید و احادیث مذهبی پرداخت و ضرورت مدیریت مصرف در استان را خواستار شد.

امام جمعه ایلام در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه شرکت آب و فاضلاب در امر خدمت‌رسانی به مردم ولایتمدار و تامین آب شرب، اظهار کرد: بحدالله استان ایلام از آب سالم و گورایی استفاده می‌کند که این معلول تلاش‌ها و زحمات کارکنان شرکت آب و فاضلاب است.

حجت‌الاسلام لطفی افزود: در زمان اربعین خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در خصوص آب احساس نکردیم و این کار بسیار بزرگی بود و که جای تشکر و تقدیر دارد./ف


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار