مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 944 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعالیت دارند، گفت: استفاده مناسب از ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی سبب رفع مشکلات صنایع کوچک می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 06 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی یزدانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس با بیان اینکه ظرفیت‌های متنوع داخلی امکان اتکای به صنایع داخلی برای تامین بسیاری از کالاها و تامین بسیاری از نیازهای کشور را داراست، اظهار داشت: به جریان انداختن اقتصاد مقاومتی سبب رفع بسیاری از مشکلات صنایع کوچک و بزرگ در کشور خواهد شد.

وی افزود: همکاری نظام بانکی با صنایع کوچک و ایجاد امکان صادراتی برای توسعه توان تولید این واحدها و کمک به ایجاد بازارهای هدف داخلی و منطقه‌ای برای صنایع و رشد کیفی تولیدات این واحدها از جمله اولویت‌های مهمی است که در سال 95 در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: یکی از چالش‌های صنایع بحث محدودیت حجم ضمانت برای تامین سرمایه در گردش این واحدها بود که از طریق رایزنی‌های صورت گرفته و تلاش‌های دولت این میزان با افزایش دو میلیارد تومانی در سال 95 به 5 میلیارد تومان رسیده است که گام بزرگی برای رفع مشکل نقدینگی صنایع و کمک به تامین منابع مالی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز آنان به‌شمار می‌رود.

یزدانی یکی از دستاوردهای این افزایش حجم ضمانت برای تامین سرمایه در گردش واحدها را افزایش توان رقابت‌پذیری آن‌ها ذکر کرد و گفت: کمک به چرخش یک واحد تولیدی و رفع موانع پیش‌روی فعالیت واحدهای صنعتی سبب تقویت اشتغال و تثبیت اشتغال می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و فعالیت در زمینه صنایع کوچک دارد که باید با همکاری همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه، امکان ایجاد اشتغال در این بخش را تقویت کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشورمان شمار واحدهای صنعتی کشور را حدود 88 هزار واحد در کل کشور عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت اشتغال این واحدها بسیار فراتر از میزان فعلی است و اگر حمایت‌های مناسبی در زمینه تثبیت شرایط اقتصادی این واحدها صورت گیرد، توان رشد اشتغال در این واحدها وجود دارد.

یزدانی با اشاره به سهم 40 درصدی اشتغال صنایع کوچک مستقر در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی کشور، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های اجرای اقتصاد مقاومتی توجه به فعالیت این واحدها و کمک به رفع مشکلات آنان از طرق مختلف بخصوص از طریق تعامل با نظام بانکی است تا راه تامین نیازهای مالی این واحدها تسهیل شود.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت همکاری شهرک‌های صنعتی با پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای ایجاد زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد امکان همکاری‌های علمی و تخصصی با صنایع به منظور بهبود کیفیت تولیدات صنایع مستقر در شهرک‌ها و کمک به تولید علمی‌تر این واحدها اشاره کرد و گفت: در این زمینه انگیزه‌های مشترک فراوانی وجود دارد که باید برای عملیاتی کردن آ‌ن‌ها اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار