استاندار اردبیل از برابری میزان تلفات جانی حوادث رانندگی جاده ای طی تعطیلات نوروزی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 05 April 2016

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش دوشنبه در جلسه كمیسیون ایمنی راه ها و بررسی تصادفات جاده ای استان اردبیل گفت: بر اساس آمارهای در مجموع 11 نفر در حوادث جاده ای طی تعطیلات نوروزی سال جاری در این استان جان خود را از دست دادند كه برابر با آمارهای مدت مشابه در سال گذشته است.
وی افزود: تلاش های بسیاری از جمله تمركز و حساسیت بر روی نقاط حادثه خیز جاده های استان توسط دستگاه های ذی ربط بر این امر تاثیر گذار بوده و باید فعالیت ها برای كاهش هر چه بیشتر حوادث و به خصوص تلفات جانی ادامه یابد.
استاندار اردبیل بیان كرد: تلفات جانی در حوادث جاده ای به دلایل قابل پیشگیری آن هم طی تعطیلات نوروزی غیر قابل قبول است چرا كه با هر حادثه و حتی یك نفر تلفات، چندین نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته و هزینه سنگینی بر دوش جامعه برجای می گذارد.
مدیركل پزشكی قانونی استان اردبیل نیز در ادامه عنوان كرد: 11 نفر فوتی بر اثر حوادث جاده ای از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی در استان ثبت شده كه برابر با آمار مدت مشابه در سال گذشته است اما نهایی نیست.
دكتر بهزاد ولی زاده گفت: همه این كشته شدگان بر اثر حوادث جاده ای به پزشكی قانونی استان منتقل شدند اما گاهی مصدومان به استان های همجوار نیز ممكن است انتقال یابند و از این رو آمار نهایی نیمه اردیبهشت ماه جمع بندی و اعلام می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در ادامه تشریح كرد: یك هزار و 903 ماموریت از 26 اسفند تا 13 فروردین ماه انجام شد كه چهار درصد به نسبت مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت.
دكتر فرهاد پورفرضی افزود: از مجموع ماموریت ها نیز 564 ماموریت جاده ای انجام شد كه در مقایسه با سال گذشته هشت درصد افزایش یافت.
وی گفت: 307 ماموریت هم مربوط به تصادفات شهری و جاده است كه این میزان در سال گذشته 321 مورد بود كه در مقایسه امسال با چهار درصد كاهش مواجه بودیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار