مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تا پایان روز 13 فروردین بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از زیارتگاه ها، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۲۰۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 02 April 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تا پایان روز 13 فروردین بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از زیارتگاه ها، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این استان بازدید کردند.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی اظهار کرد: همچنین از 27 اسفند ماه گذشته تا پایان روز گذشته بیش از 200 هزار نفر از مسافران نوروزی در جوار 31 بقعه متبرکه و امامزاده این استان اسکان یافتند که بیشترین مسافران نوروزی در سطح بقاع متبرکه این استان در امامزاده علی صالح (ع) اسکان یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سطح 15 بقعه متبرکه این استان از 27 اسفند 94 افزود: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در راستای اجرای این طرح در این اماکن متبرکه برگزار شده است.
شهیدی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهیم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان برشمرد.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح علاوه بر برپایی خیمه های معرفت در جوار این اماکن، ایستگاه های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در این اماکن برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 24 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت خبر داد.
شهیدی ارتقای سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.
به گفته وی، عوامل این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان این استان مستقر شده و در زمینه های فرهنگی، مذهبی و رفاهی به زائران و مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند.
وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار