در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران
استاندار و معاون عمرانی استاندار مازندران در نشستی با نماینده ولی‌فقیه در مازندران آخرین وضعیت ساخت زائر سرای مازندرانی‌ها در مشهد مقدس را بررسی کردند.
کد خبر: ۲۰۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 02 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران در نشست دفتر نماینده ولی فقیه در موضوع ساخت زائرسرا در سرای مازندرانی ها در مشهد مقدس گفت: در راستای ساخت زائرسرای مازندرانی ها در مشهد مقدس از سوی مسئولان بازدیدهایی صورت گرفت و زمینی به مساحت 957 متر مربع به مازندران رسید.

وی افزود: این زائر سرا با مساحت 7 هزار و 42 متر مربع بنا با اسکلت فلزی انجام و مقرر شده است که اجرای پروژه بر عهده مازندران باشد.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: قرار است افرادی از این زائرسرا استفاده کنند کهتا کنون به پابوسی حرم امام رضا(ع) نائل نشدند.

وی افزود: 100 تن میلگرد و 800 تن ورق برای اسکلت این زائرسرا نیاز داریم و تا به امروز مبالغ حداقلی برای آغاز این پروژه اختصاص داده شده است.

نبیان اظهار کرد: در این پروژه مردم برای مردم کار می‌کنند و همه می‌توانند با داشته‌هایشان برای ساخت این زائرسرا کمک کنند.

وی افزود: برای زمین این زائر سرا، صدور پروانه و.... مبلغی پرداخت نشده و در نظر داریم این پروژه در سال اقدام و عمل به اتمام برسد.

حجت الاسلام انتظاری دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران نیز در این نشست گفت: در دو سال گذشته حسب الامر مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین زمین به عنوان زائرسرا برای هر استان، زمینی در اختیار مازندران قرار گرفت.

وی افزود: این زمین سه نبش است و با قرعه کشی به نام مازندران افتاد وتا کنون با کمک شهرداری و نظام مهندسی برخی از اقدامات جزئی مربوط به این زمین برای ساخت و ساز انجام شد.

مسئول هیئت امنای زائرسرای مازندرانی‌ها در مشهد مقدس هدف از این ساخت و سازاین ساختمان، زائر سرا ارزان قیمت برای زائران کم برخوردار است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم خشت آسمانی در آن مکان روی هم بگذاریمو اگرهر فرد مازندرانی 5 هزار تومان برای ساخت این زائر سرا هدیه کنند یک زائر سرای 11 طبقه ای با تمام امکانات احداث خواهد شد.

وی افزود: در این باره امیدواریم هر یک از افراد با هر توانی که دارند می توانند کمک کنند.

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز در سخنانی گفت: رقم 15 میلیارد تومانی برای کل استان مازندران رقم بزرگی نیست و این افتخار است که استان مازندران طریق‌الرضا است.

وی افزود: ما در استان هم استانی هایی داریم که شیفته زیارت ثامن‌الائمه هستند وتقاضای ما این است که افراد فقط به صنوف اکتفا نکنند و هر کمکی که می توانند از فرا استانی جذب کنند همکاری کنند.

استاندار مازندران تصریح کرد: امروز برای چنین اقداماتی نیازمند کمک اتحادیه ها و صنوف هستیم و استان مازندران نسبت به آنچه تعهد داده است عقب‌تر است و امید است با تعاون همکاری آحاد استان این مهم به اتمام برسد.

وی افزود: استان مازندران یک استان علوی است و انتظار است در ساخت زائرسرا مردم مازندران در بین استان‌ها پیشگام باشد.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز گفت: مازندران فعالترین استان در ستاد بازسازی عتبات و عالیات است.

وی با بیان اینکه کمک به ساخت زائرسرای مازندران از باقیات و صالحات است، افزود: مازندرانی ها و آذری ها بیشترین زائران مشهد مقدس هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه کمک های زیادی برای ساخت این زائر سرا از سوی آستان قدس صورت گرفته است باید تلاش کنیم با همت جمعی و کمک شهرداری ها و فرماندهان این مهم با سرعت بیشتری انجام شود که در غیر این صورت ممکن است این زمین از مازندران سلب شود.

وی افزود: ساخت زائر سرا یک عمل خیریه است و همچون ساخت مسجد اجر اخروی دارد.

در این نشست اعلام شد شماره حساب 0108980898006 بانک ملی شعبه انقلاب به نام بنیاد زائر امام رضا(ع) آماده دریافت کمک های نقدی مردم برای ساخت زائرسرای مازندرانی ها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار