استاندارمازندران گفت که یک هزار و 300 هکتار از اراضی هفت هزار هکتاری میانکاله در شمال شهرستان بهشهر در سفر رئیس جمهوری تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۲۰۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 31 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح افزود : یک هزار هکتار از اراضی میانکاله در سفر رئیس جمهوری به این استان برای کشت محصولات گلخانه مصوب شد.


وی اضافه کرد: این اراضی برای اجرای طرح کشت گلخانه ای در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می گیرد و کارهای اجرایی واگذاری نیز در حال انجام است.


نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت: همچنین در سفر رئیس جمهوری 300 هکتار از این اراضی نیز برای ایجاد شهرک صنعتی به شهرستان گلوگاه در شرق استان اختصاص یافت.


فلاح خواهان تسریع در برگزاری نشست های هفتگی برای تعیین تکلیف پنج هزار و 700 هکتار از اراضی بلااستفاده میانکاله برای فعالیت های اقتصادی و کشاورزی شد.


استاندارمازندران گفت که یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی افزایش بهره وری و استفاده مطلوب از امکانات موجود است و با این رویکرد باید برای استفاده درست از منابع خداداد برنامه ریزی مناسبی کرد.


میانکاله شبه جزیره ای است در منتهی الیه شرق استان مازندران و در 12 کیلومتری شهرستان بهشهر قرار دارد که مجموع مساحت این منطقه با احتساب تالاب بین المللی حدود 68 هزار هکتار است که سالانه به دلیل وجود ذخیرگاه زیست کره یکی از مناطق مهم مهاجرت پرندگان زمستان گذران از اقضی نقاط جهان به خصوص سیبری و آسیای مرکزی است.


در زمستان سال گذشته حدود 630 هزار بال پرنده زمستان گذران به این منطقه حفاظت شده کوچ کردند و با شروع فصل بهار تعداد زیادی از این پرندگان به موطن اصلی خود در سیبری بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار