معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: 12 فروردین سال 58 روز پاسداشت جمهوریت و اسلامیت نظام است.
کد خبر: ۲۰۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 31 March 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: 12 فروردین سال 58 روز پاسداشت جمهوریت و اسلامیت نظام است.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روزپنجشنبه و به مناسبت سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران  اظهار کرد: ملت ایران در 12 فروردین 58 راه و حرکت انقلاب و نظام را ترسیم کردند.
وی ادامه داد: رفراندوم ملی روز 12 فروردین سال 1358 مسیر حرکت نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی را در ایران و جهان ترسیم کرد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: در انتخابات 12 فروردین که با دوراندیشی و تدبیر امام خمینی (ره) برگزار شد، مردم ایران به نظامی رای دادند که علاوه بر جمهوریت همه ارکان آن مبتنی بر احکام و ارزش های دین مبین اسلام بود و این نشان دهنده اعتقاد عمیق ملت به باورهای دینی است.
عسگری ادامه داد: تدبیر امام راحل در برگزاری شکوهمند و بی نظیر انتخابات 12 فروردین 58 بدون شک یکی از وجوه برتری و تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان محسوب می شود.
وی پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی را مرهون عنایت های پروردگار و رهنمودهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: تمام فرمایش ها و راهنمایی های بنیانگذار نظام بر پایه ارزش ها و احکام دین اسلام اصیل بوده و همین عامل باعث به ثمر نشستن نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران شد.
معاون استاندار ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران قدر انقلاب اسلامی افزود: در سایه رهبری پیامبر گونه امام راحل و به برکت خون شهدای سرافراز میهن امروز با تدابیر و روشنگری های رهبر معظم انقلاب کشور در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداشته به گونه ای که هر روز شاهد به بار نشستن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف هستیم.
ملت انقلابی ایران در دوازدهم فروردین 1358 خورشیدی با انتخابی آگاهانه در یک همه پرسی سرنوشت ساز حضور یافتند و عزم و اراده خود را در برپایی نظامی مردم سالار مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی به نمایش گذاشتند و این گونه نظام جمهوری اسلامی را برای اداره امور کشور خویش برگزیدند.
ملت بزرگ ایران در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 خورشیدی با شرکت در یک همه پرسی بزرگ برای انتخاب نوع حکومت، برای نخستین بار در ترسیم آینده سیاسی کشور خود مشارکت کردند و نظام جمهوری اسلامی را با رای 98.2 درصد، برگزیدند، بدین شکل این انتخابات تاریخی در روند شکل گیری نظام پس از انقلاب به گونه ای تاثیرگذار و مهم شد که چنین روزی به عنوان روز «جمهوری اسلامی» در تقویم ایران به ثبت رسید./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار