مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی این اداره کل، بیت امام راحل با پنج هزار نفر بازدید کننده در صدر پربازدیدترین مکان های تاریخی استان قم قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۶ 31 March 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی اظهار داشت: پس از بیت امام راحل که در رتبه اول بازدیدها قرار دارد موزه مراجع تقلید و خانه زند که همان موزه مردم شناسی قم است رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی یادآور شد: از 24 اسفندماه گذشته تا پایان دهم فروردین ماه جاری نزدیک به 77 هزار تن از اماکن تاریخی قم و موزه ها بازدید کرده اند.

تیمچه بازار ، منزل امام خمینی (ره) ، موزه مراجع تقلید ، موزه مردم شناسی ، خانه تاریخی زند و یزدان پناه ، خانه ملاصدرا در بخش کهک قم ، تپه تاریخی قلی درویش و صرم ، کاروانسرای دیرگچین و پاسنگان و مقابر سبز از جمله آثاری تاریخی قم هستند که برای بازدید زائران و مسافران نوروزی مهیا شده اند.

اسکان 662 هزار تن در قم/ حضور 2200 زائر خارجی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم چنین به میزان اسکان زائران و مسافران نوروزی در قم اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی این اداره کل که از 24 اسفندماه آغاز شده است و تا پایان روز دهم فروردین ماه، 662 هزار و 51تن در مراکز اقامتی استان قم اسکان داده اند.

وی مراکز اقامتی قم را شامل هتل ها و مهمانپذیرهای رسمی، مدارس و کمپینگ ها، ورزشگاه ها، خوابگاه ها و بقاع امامزادگان ذکر کرد و افزود: 430 هزار و683 تن در مدارس ، 136 هزار و346 تن در کمپ ها ، چادرهای مسافرتی و کانکس ها ، 73 هزار و 882 تن در میهمانسراهای ادارات ، خوابگاه های دانشجویی ، بقاع امامزادگان و سالن های ورزشی و 21 هزار و 140 تن نیز در مراکز رسمی مانند هتل ، هتل آپارتمان، میهمان پذیرها ، خانه مسافر اسکان یافتند.

در قم حدود 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد که از این تعداد 30 واحد هتل، 24 واحد هتل آپارتمان، 54 مورد مهمانپذیر، 59 دفتر خدمات مسافرتی، 128 مجتمع بین راهی، پذیرایی و گردشگری و 150 واحد خانه مسافر است.

همچنین چهار هزار کلاس درس در قالب 400 واحد آموزشی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

400 نمازخانه و 70 سالن ورزشی نیز برای اسکان اضطراری مسافران با امکانات اولیه از دیگر امکانات اداره کل آموزش و پرورش دراین رابطه می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم چنین تعداد زائران غیرایرانی اسکان یافته در استان قم از 24 اسفندماه گذشته تا پایان دهم فروردین ماه را دو هزار و 200 تن ذکر کرد.

رضایی هم چنین به بازرسی از تاسیسات گردشگری اشاره کرد و افزود: دراین مدت مجموعا 746 مورد بازدید نظارتی صورت گرفته است که 56 مورد تشویق ،206 مورد تذکر کتبی و 62 فقره اخطار کتبی دریافت کردند.

وی افزود: دراین رابطه پنج مورد تعطیلی به دلیل تخلفات صورت گرفته را نیز شاهد بودیم.

ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم فعالیت خود را از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز کرد و تا 15 فروردین ماه امسال آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار