مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مسمومیت مونواکسید کربن یک خانواده دعوت شده به عروسی را در شهرستان میانه راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۲۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 28 March 2016

حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ساعت 4 بامداد امروز دوشنبه نهم فروردین و به دنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری خانواده‌ای به اپراتوری شهرستان میانه، از روستای «لله‌لو»، پایگاه  اورژانس 115 « آغ‌کند» به منزل مسکونی در روستای «لله‌لو« اعزام شد.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضیعت این خانواده که به مراسم عروسی دعوت شده بودند، متوجه شدند، دودکش بخاری آن از سرجایش در آمده و منجر به مسمومیت با مونوکسید کربن 15 تن از اعضای این خانواده رو شده است.

حسینقلی‌زاده در ادامه افزود: شش تن از اعضای این خانواده با اقدامات درمانی به درمانگاه « آغ‌کند» و بیمارستان میانه توسط تکنسین‌های اورژانس 115 منتقل شدند و 9 تن دیگر نیز چون وضعیت عمومی بهتری داشتند، با وسیله شخصی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده و ساده‌انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری رو به دنبال دارد.

حسینقلی‌زاده گفت: علائم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود. بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند. سعی در خوابیدن می کنند.

وی سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد،  کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند و  حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای الوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیط‌های بسته‌ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :