مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از جمع آوری شش میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در این استان در طول سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 27 March 2016

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از جمع آوری شش میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در این استان در طول سال 94 خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛ضیاء رضایی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی مدیریت ارشد این نهاد حمایتی، سهم فقرا و نیازمندان از زکات در سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تا سال 93 بیشترین میزان زکات پرداختی برای اجرای طرح های عمرانی در مناطقی که زکات پرداخت کرده اند هزینه می شد ولی امسال بیش از 60 درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا هزینه شده است.
رضایی مجموع زکات جمع آوری شده استان در سال 93 را 22 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 70 درصد از این مقدار معادل نزدیک به 16 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد در روستاهایی که زکات پرداخت کرده بودند هزینه شد و مابقی صرف کمک به نیازمندان گردید.
وی تاکید کرد: بر اساس سیاست جدید کمیته امداد مرکز، سهم فقرا از مجموع زکات پرداخت شده پارسال به 60 درصد افزایش یافته و مابقی آن برای اجرای کارهای عمرانی در روستاها هزینه شده است.
به گفته وی، زکات جمع آوری شده در سال گذشته در زمینه های تامین و خرید جهیزیه، هزینه درمان، مسکن، تحصیل و معیشت نیازمندان و فقرا و ساخت دو حسینیه و یک مسجد مناطق روستایی و محروم استان ایلام هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام یادآور شد: این نهاد از تمامی ظرفیت ها برای جمع آوری زکات استفاده کرده تا این فرهنگ بعنوان یک فریضه الهی در استان نهادینه شده و گسترش یابد.
استان ایلام از استان های پیشرو در پرداخت زکات است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار