در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی:
تابناک: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقا و اعتلای سلامت از اول اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان روز پانزدهم فروردین ادامه دارد.
کد خبر: ۲۰۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 26 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: در این برنامه که با مشارکت ٨۰ بازرس بهداشت محیط انجام می شود، بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بلاخص مراکز بحرانی و حساس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: اماکنی از قبیل رستوران های بین راهی، تالارها، اغذیه پزی ها، قنادی ها، هتل ها و مسافرخانه ها، اماکن تفریحی و اسکان موقت، پارک ها، ترمینال ها، راه آهن و... از جمله اماکن مشمول این طرح است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: نظارت بر سلامت آب شرب، رسیدگی به شکایات و نظارت بر دفع بهداشتی پسماند از جمله فعالیت های این گروه است.

وی ادامه داد: در بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن، پارامترهای بهداشت فردی، ابزار و وسایل و ساختار و بهداشت مواد غذایی پایش می شود و در صورت مشاهده تخلف اخطار و اقامه دعاوی و پلمپ جهت واحد متخلف در نظر گرفته می شود.

مهندس مهرعلی گفت: از آغار برنامه سلامت نوروزی بازرسی ها در ۴ قالب و سیمای متفاوت در استان در حال انجام است: "بازرسی مشترک با سایر سازمان ها"، "طرح تشدید و نظارت و برنامه بازرسی ضربتی " و نیز تیم ویژه بررسی شکایات که در کنار آن پایش های روتین نیز انجام می شود.

وی افزود: در طول مدت مذکور ۱۳ طرح ضربت، ۱۶ بازرسی مشترک، بالغ بر ۶ هزار بازرسی بررسی و ۹٨ شکایت و درخواست پایش صورت گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: در این مدت ۱۳۲ مورد ممانعت از فعالیت دوره گردی و صدور ۵۲۰ اخطار ۴۴ اخطار پلمپ انجام شده است.

وی بیان کرد: ۴٨۰ مورد پایش شبکه آبرسانی، ۳۴۰۰ مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی و نیز ضبط و توقیف بالغ بر ۵.۵ تن مواد غذایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

مهندس مهرعلی عنوان داشت: در این مدت جهت ۲۷۰۰ نفر از  شاغلین مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی کارت سلامت صادر شده است.

وی در ادامه از حمایت های دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی و سازمان تعزیرات در راستای یاری رساندن در اجرای طرح سلامت نوروزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: این ارگان ها در خصوص ساماندهی سفره خانه های سنتی کمک شایانی نموده اند که در این راستا ۲۷۰ سری قلیان در اماکن مذکور ضبط و جمع آوری شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان گفت: هموطنان می توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۹۰ به اطلاع تیم بازرسی برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار