فرماندار نهاوند گفت: در مذاکرات اخیر هسته ای، قدرتهای بزرگ جهانی تسلیم اراده ، منطق و استدلال ایران شدند و این بزرگترین پیروزی و دستاورد برای جمهوری اسلامی می باشد.
کد خبر: ۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 09 April 2015
فرماندار نهاوند گفت: در مذاکرات اخیر هسته ای، قدرتهای بزرگ جهانی تسلیم اراده ، منطق و استدلال ایران شدند و این بزرگترین پیروزی و دستاورد برای جمهوری اسلامی می باشد.

به گزارش ایرنا؛ امامعلی عبدالملکی ضمن اشاره به این مطلب که در سال 94 رویدادهای مهمی آغاز شده که باعث ایجاد تحولات مهمی در منطقه خاورمیانه خواهد شد افزود: در بین این تحولات که سایر تحولات جهان به ویژه دنیای غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد بیانیه مشترک هسته ای ایران و گروه 1+5 در راس قرار دارد که از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی گفت: انتشار بیانیه هسته ای سوییس نشان داد که جمهوری اسلامی به عنوان قدرت بزرگ منطقه ای دارای نقش مهمی در تحولات منطقه است که این نقش و اثر گذاری نمی تواند از سوی قدرتهای بزرگ نادیده انگاشته شود.

فرماندار نهاوند اثبات قدرتمند بودن جمهوری اسلامی را بزرگترین دستاورد تفاهم اخیر خواند و افزود: اگر چه تفاهم اخیر دستاوردهای بزرگی مانند به رسمیت شناخته شدن فعالیتهای هسته ای ایران و لغو تحریمها را بدنبال داشته است اما آنچه که بیش از سایر عوامل ازاهمیت برخوردارمی باشد اثبات قدرتمند بودن جمهوری اسلامی است که در این بیانیه به وقوع پیوسته است.

وی اعتراف قدرتهای جهانی به حقوق هسته ای ایران را واقعیتی انکار ناپذیر خواند و گفت: اگر چه عده ای در تلاشند تا اهمیت این بیانیه را نادیده بگیرند اما باید این واقعیت را پذیرفت که اعتراف قدرتهای بزرگ جهانی به حقوق هسته ای امتیاز بزرگی است که نصیب ما شده است.

عبدالملکی این توفیق بزرگ را مدیون ایستادگیهای مردم و رهنمودهای رهبری و تدابیر دولت خواند و گفت: مردم در دوران تحریمها ایستادگی زیادی کردند و این موفقیت مرهون مقاومت ملت بزرگ ایران ، رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدابیر دولت تدبیر و امید و همچنین درایت و هوشمندی اعضای تیم مذاکره کننده می باشد

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 5 + 1 پنجشنبه شب هفته گذشته در لوزان سوییس بیانیه مشترکی بر سر چارچوب ادامه فعالیت های هسته ای ایران منتشر کردند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار