آمار گردشگران دور نخست تعطیلات نوروزی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۰۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 26 March 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی 180 هزار و 419 مسافر در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافته اند.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهارکرد: این تعداد مسافر نوروزی از 27 اسفند سال گذشته تا پایان ششم فروردین سال جاری در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی این استان اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در این مدت 136 هزار گردشگر نوروزی در استان اسکان یافتند، یادآور شد: آمار گردشگران دور نخست تعطیلات نوروزی این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: در این مدت بیشترین آمار گردشگران نوروزی استان مربوط به شهرستان های مهران، دهلران و دره شهر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام پیش بینی کرد: آمار اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی این استان در تعطیلات نوروز 95 در مجموع بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.
وی اظهار کرد: طراوت طبیعت بهاری و جاذبه های تفریحی و تاریخی این استان زمینه ای برای افزایش آمار گردشگران به نسبت نوروز 94 فراهم کرده است.
به گفته وی، سال گذشته در تعطیلات نوروز 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: این استان برای پذیرایی از موج دوم گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد و ظرفیت تمامی دستگاه های عضو ستاد هماهنگ خدمات سفر استان در این زمینه بکارگیری می شود.
استان ایلام با برخورداری از جاذبه های بکر طبیعی و قدمت هزاران ساله تاریخی به عروس زاگرس مشهور است و هرساله در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار