تورهای مسافرتی وشرکتهای خدمات مسافرتی که بیشترین ارتباط را با گردشگران ومسافرین دارند می توانند نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری استان ایلام ایفاء نمایند که مدیریت صحیح این شرکتها می تواند در دراز مدت اثرات مطلوب خود را نمایان سازند.
کد خبر: ۲۰۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 25 March 2016
شرایط اقلیمی خاص ،منابع طبیعی بکر و کوهستانهای پوشیده از جنگل وجاذبه های زیبای طبیعی ؛مناظر بسیار زیبایی را در استان چهار فصل ایلام رقم زده است که هر رهگذری را شیفته این همه مواهب طبیعی خدادادی نموده و جاذبه های طبیعی فرصتی گرانبها برای بهره گیری از این همه زیبایی تجمیع شده منحصر بفرد در اختیار گردشگران از جای جای ایران پهناور قرار داده است.

به گزارش تابناک ایلام،علاوه بر زیبایی ها وجاذبه های ناب طبیعی استان ایلام ،پیشینه گرانبهای تاریخی این استان که شامل آثار ارزشمند بجای مانده از اداوار مختلف تاریخ که در نقاط مختلف استان ایلام پراکنده شده است گنجینه تاریخی ارزشمندی را پیش روی دوستداران وگردشگران این حوزه قرارداده است.

این درحالیست که وجود بقاع متبرکه چندین امامزاده در شهرستانهای مختلف استان وهمچنین آثار بجای مانده از دوران طلایی این سرزمین یعنی یادمانهای هشت سال دفاع مقدس در شهرستانهای مرزی مهران ودهلران بر کلکسیون زیباییها و جاذبه های گردشگری این استان افزوده است.

استان ایلام با وجود دارا بودن این مجموعه ارزشمند فرصتهای گردشگری طبیعی ،تاریخی،مذهبی ودفاع مقدس سالهاست از دید گردشگران ایرانی در طول فصول مختلف پنهان مانده است که در این راستا نباید ضعف اطلاع رسانی دستگاههای متولی نظیر میراث فرهنگی وگردشگری ورسانه ها خصوصا رسانه ملی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری چند منظوره این استان را نادیده گرفت.

اگر چه از یکی دوسال گذشته با قرار گرفتن استان ایلام در مسیر زیارت عتبات عالیات خصوصا کنگره بزرگ اربعین شرایطی استثنایی برای معرفی بلاواسطه  ظرفیتهای گردشگری استان به سایر هموطنانمان فراهم شده است وافزایش مسافران نوروزی در نوروز 95می تواند از پیامدهای مثبت این معرفی تلقی شود اما عدم توجه به زیرساختها ومکانهای رفاهی واقامتی این استان می تواند در سنوات آتی ،وضعیت گردشگری استان را به حال سابق بازگرداند.

اینک که شرایطی فراهم شده است واین شرایط می رود تا استان ایلام را در زمره استانهای گردشگر پذیر قرار دهد همه وظیفه دارند بنحوی معرف زیباییها وجاذبه های گردشگری وتاریخی استان باشند تا روند افزایش گردشگران در فصول مختلف سال نیز حفظ شود ودراین میان متولیان ارائه خدمات به میهمانان نوروزی وگردشگران ،درزمینه معرفی استان ایلام وظرفیتهای زیبای طبیعی وتاریخی اش سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

تورهای مسافرتی وشرکتهای خدمات مسافرتی که بیشترین ارتباط را با گردشگران ومسافرین دارند می توانند نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری استان ایلام ایفاء نمایند که مدیریت صحیح این شرکتها می تواند در دراز مدت اثرات مطلوب خود را نمایان سازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در زمینه نقش شکرتهای مسافرتی در جذب گردشگران گفت: شرکت های مسافرتی ایلام باید گردشگران را جذب و هدایت کنند

عبدالمالک شنبه زاده با ذکر اینکه آمار ورود تورهای گردشگری به این استان تا پایان تعطیلات نوروز، جمع آوری و محاسبه می شود تاکید کرد :باید ورود گردشگران به استان به صورت مدیریت شده و در قالب تور انجام شود و در این راستا آژانس های خدمات مسافرتی باید فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه آژانس های استان باید در این زمینه آمار مستند خود را ارائه دهند، افزود: هم اکنون در هفته 2 تا 3 تور گردشگری وارد استان می شود و تنها چند آژانس در زمینه وارد کردن تورهای گردشگری به استان فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: در پایان تعطیلات نوروز از آژانس های فعال در زمینه وارد کردن تورهای گردشگری به استان تقدیر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون 24 شرکت خدمات مسافرتی در استان مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: عمده فعالیت این شرکت ها در زمینه اعزام مسافران ایلامی به شهرهای مذهبی مشهد مقدس و قم است.
شنبه زاده یادآور شد: هدف اصلی از اعطای مجوز و راه اندازی شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری جذب مسافر به داخل استان است در حالی که این شرکت ها تنها در زمینه خروج گردشگر از استان فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: بیشتر این شرکت ها با این دیدگاه تاسیس شده اند که از طریق مرز مهران اقدام به ورود گردشگر کنند اما ورود و خروج گردشگر از این مرز در حال حاضر در اختیار سازمان حج و زیارت است.
شنبه زاده اظهار کرد: شرکت های خدمات مسافرتی استان باید در زمینه ورود گردشگر به استان فعال شده و به این منظور ارتباط خود را با دیگر شرکت ها در مناطق مختلف کشور گسترش دهند.
وی خاطرنشان کرد: ارزیابی فعالیت این شرکت ها در زمینه ورود گردشگران به استان انجام خواهد شد و شرکت هایی که گزارش عملکرد خود را به صورت مرتب ارایه ندهند ابتدا اخطار و سپس پلمپ و لغو امتیاز خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار