رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل از آماده‌باش تیم‌های امداد و نجات این شهرستان در صورت بروز حوادث احتمالی زلزله خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 23 March 2016
جمشید نیکزاد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: زلزله بیش از 4 ریشتری ظهر امروز در شهرستان آمل باعث شد تا تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر هم اکنون در آماده‌باش کامل به سر ببرند.

وی افزود: این زلزله به همراه 5 پس‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین بوده و مرکز زلزله در شهرک صنعتی آمل اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با اشاره به اینکه خسارت مالی زمین‌لرزه جزئی بوده است، تصریح کرد: خسارت‌ها در حد افتادن تابلوهای روی دیوار، واژگون شدن تلویزیون و گلدان‌ها و شکستن تنگ ماهی بوده که در جایگاه نامناسبی قرار گرفته بودند.

این مسئول با اشاره به گزارش تخریب یک باب منزل در کوچه برزگر یادآور شد: یک تیم امدادی از جمعیت هلال‌احمر بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند که تخریب ناچیز بوده و در حد فرو ریختن چند تکه از نمای ساختمان گزارش شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل یادآور شد: پس از تماس با بخشداران و دهیاران مناطق مختلف گزارش خاصی از تخریب و خسارت‌های احتمالی اعلام نشد.

وی با اشاره به آماده‌باش تیم عملیات جمعیت هلال‌احمر، گفت: مردم می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی با شماره تلفن 112 جمعیت هلال‌احمر تماس بگیرند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با اعلام اینکه در بخش‌های لاریجان، دشت‌سر و دیگر بخش‌ها نیز گزارش خاصی انعکاس داده نشد، گفت: با اطلاع از بخش بندپی بابل نیز خسارت جانی گزارش نشده است.

این مسئول در توصیه به همشهریان گفت: مردم در زمان وقوع زلزله خونسردی خود را حفظ کرده و به سمت درهای خروجی منزل هجوم نیاورند. همچنین اولویت نخست را هم به کودکان و سالخوردگان اختصاص دهند.

نیکزاد با اعلام اینکه در زمان وقوع حادثه شیر گاز و کنتور برق حتماً قطع شود، متذکر شد: از قبل باید نقاط امن منازل شناسایی شده تا در زمان وقوع زلزله پناهگاه مناسب انتخاب شود.

این مسئول از همشهریان خواست از خوابیدن جلوی ویترین ظروف و اشیای پرتاب‌ شونده و شکستنی خودداری کنند، گفت: افراد در منازلشان از کیف کمک‌های اولیه استفاده کرده و قبل از وقوع حادثه آموزش‌های لازم و کمک‌های اولیه را از جمعیت هلال‌احمر شهر خود بیاموزند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار