اداره کل هواشناسی قم میانگین بارندگی امروز در قم را 5 میلی متر اعلام کرد و احتمال طغیان و سیل را رد کرد. مدیرکل بحران استانداری قم: شایعات مبنی بر جاری شدن سیل در منطقه پردیسان صحت ندارد.
کد خبر: ۲۰۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 22 March 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی صبوری کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی قم اعلام کرد: با کاهش ابر و خروج سامانه بارشی از استان شاهد وزش باد با سرعت 54 تا 72 کیلومتر در ساعت خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه تا این لحظه بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان قم مربوط به ایستگاه نیروگاه حرارتی با 9.2 میلی متر است گفت: میزان ثبت بارش در ایستگاه های کوشک نصرت، قم، جمکران، سالاریه، کهک، دستجرد، جعفریه، سلفچگان، فدک و کوه سفید به ترتیب 2.7، 3.9، 6.4، 6.8، 5.4، 3.8، 6.2، 4.5، 5.2 و 5 میلی متر می باشد. 

صبوری اضافه کرد: درحال حاضر دمای هوای قم 10 درجه سانتی گراد و سرعت وزش باد 14 کیلومتر در ساعت است. 

وی گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای قم امروز به 16 درجه سانتی گراد و حداقل دما به پنج درجه سانتی گراد برسد. 

صبوری افزود: هوای قم فردا قسمتی ابری با وزش باد و در بعدازظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق در ارتفاعات پیش بینی می شود. 

اداره کل هواشناسی قم میانگین بارندگی امروز در قم را 5 میلی متر اعلام کرد و احتمال طغیان و سیل را رد کرد.

شایعات جاری شدن سیل در منطقه پردیسان

محسن اوروجی مدیرکل بحران استانداری قم نیز با اشاره به بارش باران بهاری که امروز بعدازظهر قم را در برگرفت، اظهار کرد: شایعات مبنی جاری شدن سیل در منطقه پردیسان صحت ندارد و تنها مقداری آب گرفتی در  برخی از معابر ورودی این منطقه رخ داده است.

وی با تبیین مکانهایی که دچار آب گرفتگی شده است، تصریح کرد: کانال داخلی منطقه  پردیسان دچار آب گرفتگی شده و به معابر سرازیر شده و همچنین در مبادی بلوار غدیر نیز شاهد آب گرفتگی بودیم که با همکاری نیروهای خدوم شهرداری این مسئله برطرف و آب به بستر رودخانه قمرود هدایت شد.

مدیرکل بحران استانداری قم با تأکید بر اینکه آب گرفتگی در منطقه پردیسان خسارت مالی و جانی به دنبال نداشت، خاطرنشان کرد: خیابان ها به همت عوامل شهرداری در حال شست و شو بوده و آب به بستر رودخانه قمرود هدایت شد.

توقف در حاشیه بلوار زائر قم ممنوع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم نیز گفت: با توجه به بارندگی که از ساعات اولیه صبح امروز در استان قم آغاز شده تمهیداتی برای کنترل تردد و توقف در حاشیه بلوار زائر اندیشیده شده است.

سرهنگ سید کرم الله حسینی افزود: تردد در بلوار زائر حدود یک ساعت ممنوع و کلیه ورودی و خروجی ها به این بلوار بسته شد اما درحال حاضر امکان تردد در بلوار زائر وجود دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی و اگر احتمال طغیان رودخانه وجود داشته باشد از تردد در بلوار زائر جلوگیری به عمل می آید.

معابر قم با وجود بارندگی بدون آبگرفتگی بود

معاون خدمات شهری شهرداری قم هم با اشاره به شروع بارندگی درقم گفت: تردد در معابر و خیابان‌های این شهر بدون مشکل آبگرفتگی در حال انجام 

سید امیر سامع اظهار داشت: معاونت خدمات شهری شهرداری قم با بکارگیری بیش از 3 هزار پرسنل و استفاده از ماشین آلات خود در خدمت زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) است تا با توجه به بارش باران، آبگرفتگی در سطح معابر قم رخ ندهد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هوا و بارش باران در قم، تمهیداتی از قبل در این راستا اندیشیده شده بود و درحال حاضر استفاده از پارکینگ بلوار زائر به حداقل رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، برودت هوا و بارندگی در قم پیش بینی و دراین راستا اسکان مسافران در مکان‌های مسقف برنامه ریزی شده بود.

گفتنی است در فروردین 1388 وقوع سیل در بستر رودخانه قمرود باعث جان باختن 4 تن شد و خسارات مالی زیادی به بار آورد. 

بعد از این حادثه بود که مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری دارند و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
اقای مسئول معلومه شما تو خیابن اصلا پا نگذاشتی که ببینی در برخی از مناطق سیل به داخل خانه های همکف و زیرزمین ها نفوذ کرده بوده و بعضی از خیابان ها به دلیل اب گرفتگی بی سایقه امکان تردد را با خطر مواجهه کرده بوده
مردم کور نیستن میبینن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار