مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، اعلام کرد: از 25 اسفند (آغاز طرح نوروزی هلال احمر) تا صبح دومین روز از بهار، 11 حادثه در استان به وقوع پیوست که باعث آسیب دیدگی 101 نفر شد.
کد خبر: ۲۰۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 21 March 2016
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، اعلام کرد: از 25 اسفند (آغاز طرح نوروزی هلال احمر) تا صبح دومین روز از بهار، 11 حادثه در استان به وقوع پیوست که باعث آسیب دیدگی 101 نفر شد.

محمدرضا امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی هلال احمر، هفت حادثه جاده ای، 2 مورد کولاک، یک مورد سقوط از کوهستان و یک مورد حادثه حضوری در استان کرمانشاه حادث شد.

وی افزود: گرفتاری در برف و کولاک سطح جاده ها با 75 آسب دیده در صدر حوادث استان قرار دارد و پس از آن 22 نفر در حوادث جاده ای مصدوم شدند و یک نفر در کوهستان (سقوط از کوه تاق بستان) دچار حادثه شد، همچنین سه نفر حادثه دیده نیز به صورت حضوری به پایگاههای هلال احمر مراجعه کردند.

وی افزود: در حوادث برف و کولاک به پنج نفر اسکان اضطراری و سه نفر نیز خدمات حضوری داده شد.

امیریان اظهار کرد: در عملیات امداد و نجات هلال احمر از آغاز طرح نوروزی تا امروز، چهار نفر از حوادث نجات یافتند و 2 نفر نیز در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت 12 تیم با 52 نفر نیرو به محل حادثه اعزام شده اند، افزود: میانگین زمان حضور در صحنه های درون شهری حدود هشت دقیقه می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، گفت: 50 دقیقه نیز میانگین زمانی حضور تیم های اعزامی امداد و نجات در حوادث جاده ای کرمانشاه بوده است.

وی میانگین زمان اطلاع رسانی از زمان وقوع حادثه به هلال احمر را 6 دقیقه و 42 ثانیه عنوان کرد.

امیریان گفت: شماره تماس 112 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی از سوی شهروندان و مهمانان نوروزی است.

به گفته این مسئول، تلفن گویای ندای امداد در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت آماده ارائه خدمات امدادی است.

کرمانشاه با فاصله حدود 200 کیلومتری نسبت به مراکز استان های همجوار (ایلام، کردستان، لرستان و همدان) به عنوان مرکز خدمات غرب کشور به شمار می آید و پایگاه امداد و نجات برای پوشش رخدادهای غرب ایران نیز در این استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار