فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر اينکه امنيت زيربناي توسعه همه جانبه در کشور محسوب مي شود،گفت: از ابتداي طرح نوروز95 تا امروز تلفات حوادث رانندگي در سطح استان 80 درصد کاهش يافته است.
کد خبر: ۲۰۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 21 March 2016

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر اينکه امنيت زيربناي توسعه همه جانبه در کشور محسوب مي شود،گفت: از ابتداي طرح نوروز95 تا امروز تلفات حوادث رانندگي در سطح استان 80 درصد کاهش يافته است.

به گزارش تابناک ایلام ،سردار"علي دولتي" صبح امروز در برنامه راديويي"بهار ايلام"،اظهار داشت:طرح نوروزي پليس با استقرار 22 ايستگاه در نقاط حادثه خيز و مناطق تفريحي،گردشگري و اماکن زيارتي استان از 27 اسفند 94 آغاز شده است و تا پايان تعطيلات نوروز 95 به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

وي افزود: در اجراي اين طرح 270 گشت خودرويي و پياده در جاي جاي مناطق استان فعال شده اند.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به شروع فعاليت گشت هاي کوهستان در مناطق تفريحي استان،گفت: با توجه به حضور خانواده ها در دامن طبيعت اين گشت ها با هدف پيشگيري از وقوع جرايم در اين مناطق راه اندازي شده اند.

وي در ادامه به کاهش 80 درصدي تلفات ناشي از حوادث رانندگي در جاده هاي استان از ابتداي سفرهاي نوروزي مردم خبر داد و گفت: بخش عمده کار پليس در ادامه طرح نوروزي به حضور در راه ها برمي گردد.

سردار دولتي گفت:از ابتداي شروع طرح نوروزي پليس در 27 اسفند ماه تا امروز وقوع سرقت در سطح استان به ميزان 20 درصد کاهش يافته و همچنين 65 درصد سرقت هاي انجام شده نيز کشف شده است.

وي بهترين عيدي براي پليس را اعتماد مردم و آرامش آنان در تعطيلات نوروز دانست و گفت: زماني که مردم از تلاش هاي فرزندان خود در نيروي انتظامي قدرداني مي کنند به خود مي باليم.

فرمانده انتظامي استان ايلام در پايان امنيت را زيربناي توسعه در کشور خواند و گفت: با وجود امنبت است که ساير بخش ها با توسعه پويا و بالنده مي شوند.

اجراي طرح تست سلامت رانندگان در نورز95

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام از تست سلامت رانندگان حمل و نقل عمومي در طرح نوروز 1395 خبر داد.

سرهنگ "نوراله خادم"در گفت وگو با خبرنگار ما،گفت :اثرات مصرف الکل بر ايمني ترافيک باعث شده است که در قوانين بسياري از کشورها مصرف الکل هنگام رانندگي ،به عنوان جرم تعريف شده و مجرم رامشمول مجازات مي دانند.

وي افزود:علاوه بر اينکه مصرف الکل از نگاه اسلام حرام مي باشد ،به علت ايجاد تغيير در رفتار بر اثر مصرف الکل و کاهش هوشياري و خطر پذيري رانندگان، مصرف اين ماده براي رانندگان نهي شده است .

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام به بند ب ماده 10 قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره کرد و افزود: رانندگاني که با مصرف الکل موجبات نا امني کليه رانندگان رافراهم مي آورد برابر مقررات برخورد مي شود.

وي گفت:يک راننده که از الکل استفاده کرده است نمي تواند سرعت خودرو خود و رعايت فاصله ايمني را با خودرو هاي ديگر کنترل نمايد.

سرهنگ خادم گفت:بر همين اساس طبق قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و جدول جرايم تخلفات ، رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روان گردان يا افيوني مبلغ4میلیون ريال جريمه با 10 نمره منفي براي وسايل نقليه شخصي و 20 نمره منفي براي وسايل نقليه عمومي و همچنين توقيف خودرو و ضبط گواهينامه به مدت 6 ماه و ارجاع به مراجع قضايي پيش بيني شده است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام در پايان با اشاره به اينکه ايمني و امنيت از نيازهاي اساسي انسان ها است كه نبايد توسط عده اندك رانندگان نامتوازن و قانون شكن مورد تهديد قرار گيرد،افزود: پليس مصمم است جهت جلوگيري از حوادث دلخراش و جبران ناپذير و تأمين خواسته اكثريت مردم با اينگونه رانندگان قانون شكن برخورد قانوني نمايد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار