مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در دومین روز سال 1395 شاهد حادثه ناگوار فوت شهروند تبریزی به دنبال مسمومیت با مونوکسید کربن بودیم.
کد خبر: ۲۰۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 21 March 2016
حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به دنبال اعلام گزارش کودک خردسالی با اپراتوری 115 تبریز، پایگاه اورژانس 206 به منزل مسکونی در خیابان حجتی اعزام شد.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضعیت این مصدوم که به دنبال نشت مونوکسید کربن از آبگرمکن روی داده بود، از فوت خانم 29 ساله خبر دادند که کودک خردسال با مشاهده مادرش به اورژانس 115 اطلاع داده بود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: علائم مسمومیت با منوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود و بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی در خوابیدن می‌کنند.

وی تصریح کرد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید، حالت خواب‌آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علائم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیط‌های بسته‌ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می‌برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :