پیام نوروزی استاندار آذربایجان شرقی؛
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1395 هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم استان، ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی توام با خیر و برکت و سال موفقیت‌های بیشتر برای مردم و مسوولان استان باشد.
کد خبر: ۲۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 20 March 2016
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1395 هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم استان، ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی توام با خیر و برکت و سال موفقیت‌های بیشتر برای مردم و مسوولان استان باشد.

دکتر اسماعیل جبارزاده با اشاره به تقارن آغاز و پایان سال 1394 با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: سالی که گذشت به برکت نام و یاد آن بانوی بزرگوار سالی پرخیر و برکت و توام با عزت، عظمت و موفقیت برای عموم مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت در ایران و استان آذربایجان شرقی بود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی در سال 94 همانند سال 93 استانی امن و برتر از نظر امنیت شناخته شد که لازم است در این فرصت از تمام تلاشگران عرصه امنیت استان و همراهی عموم مردم در این زمینه قدردانی کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان در اردیبهشت سال 94، گفت: این سفر، سفری بابرکت برای استان بود و بعد از این سفر شاهد شروع و حیات مجدد ده‌ها پروژه عمرانی در اقصا نقاط استان بودیم.

وی، انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی را از جمله موفقیت‌های استان در سال 94 عنوان کرد و گفت: این دستاوردها در سایه تلاش و پیگیری مسوولان استان به دست آمد و تمام شهرستان‌های استان در این موفقیت‌ها سهیم و شریک هستند.

دکتر جبارزاده با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای و به فرجام رسیدن برجام در سال 94، گفت: ملت ایران پس از 12 سال مقاومت و پایداری، حقانیت خود را به تمام دنیا ثابت کردند و قدرت‌های دنیا ایران را به عنوان صاحب فناوری هسته‌ای شناختند و تحریم‌های ظالمانه از سر ملت ایران برداشته شد.

وی با اشاره به سفر بیش از 80 هیات اقتصادی و تجاری خارجی به استان در دو سال گذشته، گفت: این رفت و آمدها نویدبخش شکوفایی اقتصادی استان در سال 95 است و امیدواریم بخش عمده‌ای از آنها منجر به جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سال 94 به یک اتفاق مبارک در هفتم اسفند ختم شد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه چه از نظر مشارکت و چه از نظر فضای دوستی و همدلی بین مسوولان، نامزدها و هواداران آنها متفاوت از انتخابات‌های گذشته بود و شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم در تمام شهرستان‌های استان بودیم.

وی افزود: امیدواریم مرحله دوم انتخابات نیز با آرامش و شکوه کامل برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار انتظارات رهبری از مسوولان در سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و اقدامات فرهنگی همه‌جانبه مطرح شد.

وی افزود: خوشبختانه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال 94 در قالب سند تدبیر توسعه در آذربایجان شرقی آغاز شده و در اکثر پروژه‌های این سند پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

جبارزاده ادامه داد: در زمینه پیشرفت علمی نیز دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان در سال 94 خوش درخشیدند و در عرصه‌های علمی قدم‌های خوبی برداشته شد که این روند در سال 95 هم باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی سپس به اقدامات فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: اقدامات فرهنگی در استان آذربایجان شرقی سرلوحه دیگر اقدام‌هاست و معتقدم که که مسایل فرهنگی بدون مشارکت و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.

وی مبارزه با اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی را از اولویت‌های فرهنگی استان اعلام کرد و گفت: در اواخر سال 94 آذربایجان شرقی به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر معرفی شد و دغدغه مردم در خصوص مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سایه تلاش مسوولان این حوزه مرتفع شد.

جبارزاده با اشاره به افتتاح بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سفر استانی رییس جمهور، خاطرنشان کرد: با این اتفاق زمینه فعالیت بخش خصوصی و اهالی فرهنگ و ادب در مسایل فرهنگی فراهم شد و بنده در این فرصت از تمام دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم و اهالی فرهنگ و هنر استان برای همکاری با این بنیاد دعوت می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد سال 95 سالی توام با خیر و برکت و سلامتی برای عموم مردم استان باشد و شاهد موفقیت‌های بیشتر و تحقق اهداف توسعه استان و اهداف اقتصاد مقاومتی در این سال باشیم.

وی گفت: امیدوارم که در سال 95 بخشی از هدف بزرگ خود را برای این که آذربایجان به معنای واقعی سر ایران باشد تحقق بخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار