مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس:صحن امام خمینی شاهچراغ با پیمانکاری بنیاد مسکن 33 ماهه اجرا شد.وی افزود ۹ هزار و ۷۰۴ واحد روستایی بیمه حوادث شدند و تا ۱۲ سال بعد از ساخت آن واحد، هرگونه حادثه ای رخ بدهد بیمه پاسخگو خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 07 April 2015

تابناک فارس:مهندس علی نقی لقمانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به افتتاح صحن امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) همزمان با نوروز 94، گفت: این مجموعه طرح که کارفرما و مجری آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بود طی مدت 33 ماه به اجرا رسید.

وی با یادآوری این مطلب که پس از افتتاح این طرح توسعه در مجموع ظرفیت حضور نمازگزاران در محوطه مسقف چهار برابر و در محیط باز به 2 برابر افزایش یافته است، افزود: این فضا دارای طراحی و معماری ویژه و منحصر به فردی است.

لقمانی با اشاره به اینکه در سال 93، در مجموع 570 میلیارد ريال اعتبار در بخش عمرانی داشتیم، اظهار داشت: رقم شامل 560 پروژه عمرانی و مطالعاتی را در بین دستگاه های اجرایی شامل می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تنوع کار، پراکندگی و گستردگی جز مهمترین سرفصل هایی است که بنیاد مسکن با آن سروکار دارد، اظهار داشت: این اتفاق جمعیت قابل توجهی از روستائیان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه از اعتبار ذکر شده 111 مورد طرح «هادی» به بهره برداری رسید، افزود: 200 طرح مطالعاتی به تصویب رسید و همچنین در بخش مسکن به 16 هزار و 147 واحد و به ازای هر واحد 125 میلیون ريال تسهیلات ارائه شد.

لقمانی با اشاره به اینکه 12 هزار و 210 جلد سند به واحدهای ثبت اسناد روستایی ارائه داده شد، افزود: همچنین 15 هزار و یک صد مورد صدور پروانه ساخت نیز صادر شده است.

وی در خصوص بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث قهری در سال 93 نیز گفت: در سال 93 تعداد یک هزار و 659 واحد مورد بازسازی قرار گرفتند که بخشی از آن نیز هم اکنون در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته 9 هزار و 704 واحد روستایی بیمه حوادث شدند، تاکید کرد: تا 12 سال بعد از ساخت آن واحد، هرگونه حادثه ای رخ بدهد بیمه پاسخگو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا 31 تیرماه سال گذشته، 63 درصد بودجه محقق شده بود که امیدواریم به 80 درصد برسد، ابراز امیدواری کرد: بودجه 94، میزان 15 تا 16 درصد افزایش افزایش را نسبت به سال 93 شاهد باشیم که در آن صورت این رقم به 700 میلیارد ريال می رسد.

لقمانی با یادآوری این مطلب که 235 هزار جلد سند تاکنون صادر شده است که اگر تمام واحد های مسکونی روستاها را 380 هزار واحد در نظر بگیریم تاکنون 62 درصد از آنها دارای سند شده اند، گفت: کمتر از 80 هزار واحد بدون سند باقی مانده است که آن نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار