استاندار خراسان رضوی گفت: صدا و سیما باید فراتر از هرگونه سلیقه و تعلق خاطر به یک گروه و جناح خاص نقش خود را در انسجام بخشی و وحدت ملی ایفا کند.
کد خبر: ۱۹۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 17 March 2016
علیرضا رشیدیان در مراسم بهره برداری از طرحهای عمرانی و فنی صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد با حضور معاون سازمان صدا و سیما افزود: انتظار است صدا و سیما در حد و اندازه ملی خود فراتر از هر گونه سلیقه و گرایشی نقش خود را در انسجام ملی انجام دهد.
وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر نگاه ارزشی است حفظ مردم در چارچوب نظام ارزشی و اعتقادی بسیار مهم است زیرا مردمسالاری دینی از واژه های کلیدی مورد تاکید امام خمینی(ره) بوده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: اصل نظام اسلامی اعتقادی و دینی است، علاوه بر اتکا به ارزشهای دینی اتکا به حضور و همراهی مردم از مباحث اساسی و راهبردی نظام می باشد.
وی افزود: در این میان نقشی که صدا و سیما در حفظ وحدت، اتحاد و انسجام مردم در چارچوب نظام ارزشی دینی دارد بسیار مهم است.
رشیدیان ادامه داد: بر این مبنا باید رسانه ملی تحولات عرصه رسانه ای جهان و نیز ذائقه مردم را به خوبی دریافته بر این مبنا عمل کند.
وی با اشاره به گسترش اینترنت، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی گفت: فیلمهای ماهواره ای و شبکه های اجتماعی امروز به شدت تاثیر خود را بر خانواده ها می گذارند، کودکان و نوجوانان ما مخاطبان و استفاده کننده این شبکه ها هستند و این تاثیرات در رفتار، گفتار، منش و حرکات آنان مشهود است.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این استان در حوزه انیمیشن و تهیه برنامه هایی از این دست به تناسب نیاز مخاطبان اقداماتی شروع شده که نیاز به حمایت سازمان صدا و سیما دارد و باید توسعه یابد.
وی ادامه داد: رسانه ملی با حرفه ای تر شدن نحوه عمل خود و بهره گیری از ظرفیتهای مردمی به ویژه جوانان در این حوزه می تواند ضریب نفوذ خود را گسترش دهد و در این عرصه نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.
رشیدیان گسترش اعتماد عمومی، تقویت هویت ملی، وفاداری ملی و افزایش مقبولیت نظام در سطح جامعه را از جمله آثار تحول مثبت در عملکرد صدا و سیما دانست.
وی گفت: امید است رسانه ملی با توجه به شرایط کنونی و فضای جنگ رسانه ای با بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای استان و کشور اقدامات مطلوبی انجام دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: اگر در حمایت از صدا و سیمای استان مسئولان و دستگاههای مختلف یک گام بر می دارند باید صدا و سیمای مرکز هم چند گام بردارد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت لازم را دارد که شبکه ای با عنوان زیارت راه اندازی نماید، پیش از این هم قرار بود با مرکزیت مشهد این اقدام انجام شود و استانداری، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی آماده مشارکت در این حوزه بودند اما صدا و سیما در آخرین لحظه نظر خود را تغییر داد.
طی این مراسم با حضور معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 21 فرستنده دیجیتال در 9 شهرستان استان خراسان رضوی ره اندازی شد. همچنین طرح جامع اف.ام در شهرستانهای نیشابور، سبزوار و مسیر جاده ای مشهد - تهران اجرا شد. بهره برداری بستر فیبر نوری برای ارسال تصاویر از صحن انقلاب حرم مطهر امام رضا(ع) و راه اندازی سامانه پرتابل ارسال تصاویر زنده 'ایزی کست' دیگر برنامه های این مراسم در مشهد بود.
پروژه ها بهره برداری شده صدا و سیمای خراسان رضوی در مجموع با هزینه 160 میلیارد ریال به انجام رسیده اند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: صدا و سیما ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار