شهردار سلماس گفت: تسهیل در تشریفات اداری از دیگر موضوعات با اهمیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.
کد خبر: ۱۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 07 April 2015

محمد رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلماس اشاره و اظهار داشت: تفاهم‌نامه اقدامات اجرایی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی سلماس به مساحت 187 هکتار با سازمان همیاری شهرداریهای استان منعقد شده و در 14 فروردین 94 نیز هماهنگی‌های لازم برای آغاز عملیات تجهیز کارگاه انجام گرفت.

وی استقبال سرمایه‌گذاران را برای فعالیت در این منطقه ویژه اقتصادی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تفاهم نامه میان سرمایه‌گذاران انجام گرفته ولی برای آغاز به فعالیت رسمی نیاز به آماده‌سازی منطقه است.

شهردار سلماس، منطقه ویژه اقتصادی سلماس را تنها منطقه در استان دانست که دارای مصوبه هیئت دولت و مجلس است و تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی به سبب برخورداری از معافیت‌های گمرکی و ارزش افزوده مالیاتی، فرصتی مغتنم در اختیار سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه صنایع وابسته به مواد اولیه است.

رحیمی با بیان اینکه امسال سرمایه‌گذاران می‌توانند از 24 درصد از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در این مناطق بهره‌مند شوند گفت: تجهیزاتی که در این منطقه آزاد نصب می‌شوند به سبب خارج بودن از منطقه استحفاظی بدون دریافت گمرک انجام می‌شود و این یکی دیگر از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

شهردار سلماس تسهیل در تشریفات اداری را از دیگر موضوعات با اهمیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس خواندو افزود: اقدامات مربوط به استعلامات، ترخیص در مدت زمان 6 ماهه و مواردی از این قبیل از تشریفات رایج در مرزهاست که با سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی این مشکلات و پیچیدگی‌ها کاهش می‌یابد.

وی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را دارای 1 هزار و 70 هکتار مساحت عنوان و بیان کرد: این منطقه مستطیل و طولی شکل بوده و با توجه به تعریف صنعتی و تجاری که دارد به سبب نزدیکی به برخی صنایع مهم در کشورهای همسایه می‌تواند مروج آنها در داخل کشور بوده و در صورت برقراری تعامل و همکاریهای لازم میان مسئولان در مدت زمان کوتاه قابلیت تبدیل به منطقه آزاد را نیز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار