وی صدور عمده گواهینامه های صادراتی را برای کالاهایی نظیر انواع کشمش ، خرما ، برگ زردآلو عنوان و اضافه کرد: این کالاها در سال گذشته به وزن پنج هزار و 174 تن و به ارزش 228 میلیارد و 909 میلیون ریال بوده است
کد خبر: ۱۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 07 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،شاهرخ جعفری گفت: اداره استاندارد شهرستان آستارا به منظور جلوگیری از صادرات کالاهای نامرغوب و همچنین در راستای نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر تمامی اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت کرده و تنها در صورت انطباق کالاها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات برای آنها صادر می کند.

وی صدور عمده گواهینامه های صادراتی را برای کالاهایی نظیر انواع کشمش ، خرما ، برگ زردآلو عنوان و اضافه کرد: این کالاها در سال گذشته به وزن پنج هزار و 174 تن و به ارزش 228 میلیارد و 909 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: صادرات کالای دریافت کننده استاندارد از نظر وزن 11 درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد 96 گواهینامه انطباق وارداتی نیز در سال گذشته در راستای حمایت از مصرف کننده و تولید کننده داخلی و بر اساس استانداردهای ملی برای ورود کالاها به کشور صادر شده است.

وی صدور عمده گواهینامه های وارداتی را برای کالاهایی نظیر انواع ورق های فولادی ، خوراک دام و طیور ، انواع میلگرد ، تخته ام.دی.اف و ورق های گالوانیزه ذکر کرد و گفت: این کالاها به وزن 32 هزار و 362 تن و به ارزش 392 میلیارد و 395 میلیون ریال بوده است.

معاون استاندارد شهرستان آستارا افزود: واردات کالاهای استاندارد در سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یکهزار و 111 درصد افزایش و از نظر ارزش اقتصادی 646 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: صدور تعداد گواهینامه های صادراتی نیز در سال گذشته 21 درصد کاهش و تعداد گواهینامه های وارداتی نیز 190 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

جعفری با اشاره به انجام نمونه های مختلف آزمون بر روی کالاها را پیش از صدور گواهینامه های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان اداره استاندارد و آزمایشگاه همکار ادامه داد: 234 نمونه آزمون برای تعیین تعرفه کالاهای وارداتی و 371 نمونه به منظور تعیین تعرفه کالاهای صادراتی انجام شده است.

 شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان ، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و نیز تردد اتباع خارجی محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار