مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در برخی مناطق تاریخی و طبیعی استان از جمله دریاچه پشت سدها و بندهای مصنوعی به منظور استفاده گردشگران و مهمانان نوروزی، امکانات قایق سواری و ورزش های آبی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۹۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 15 March 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در برخی مناطق تاریخی و طبیعی استان از جمله دریاچه پشت سدها و بندهای مصنوعی به منظور استفاده گردشگران و مهمانان نوروزی، امکانات قایق سواری و ورزش های آبی ایجاد شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده افزود: این امکانات از جمله در مجتمع گردشگری امامزاده ابراهیم قتال(ع)، دریاچه دوقلوی آبدانان، سراب باغ آبدانان، دریاچه سد سیمره، تنگه سازبن، تنگه بهرام چوبینه و دریاچه سد کنگیر ایوان ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در این مجموعه ها، امکانات قایق سواری در طول مسیر رودخانه و دریاچه سدها، بازدید از مناظر و چشم اندازهای اطراف فراهم شده که مطمئنا لحظات بسیار خوشی برای خانواده ها ایجاد می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: امسال در حوزه زیرساخت های گردشگری چند برنامه اساسی به منظور ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران و مسافران انجام شده است.
شنبه زاده یادآور شد: یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های استان چشمه های آبگرم دهلران است که در سال های گذشته بدلیل اینکه در منطقه حفاظت شده قرار داشت هیچ فعالیتی در آن انجام نشده بود اما امسال با تعامل محیط زیست، بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: استخرهای این مجموعه وضعیت نامناسبی داشت اما اکنون هر دو استخر زنانه و مردانه به صورت جداگانه بهسازی شده و کاملا آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است.
وی با بیان اینکه همچنین سیستم نورپردازی، محوطه سازی، درختکاری و ایجاد سکو برای استفاده خانوارها در این مجموعه انجام شده است، ادامه داد: تا نیمه دوم سال آینده این مجموعه به عنوان یکی از مهمترین مجتمع های گردشگری غرب کشور به بهره برداری کامل می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال گذشته در تعطیلات نوروز 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.
شنبه زاده اجرای نمایش خیابانی، تورهای گردشگری هوایی، برگزاری بازی های بومی محلی، برپایی سیاه چادر عشایری در مبادی ورودی شهرها، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی، برپایی جشن تحویل سال در جوار حرم مطهر امامزادگان و برپایی سفره هفت سین در محل موزه مردم شناسی ایلام را از جمله برنامه های فرهنگی تعطیلات نوروز 95 در استان ایلام اعلام کرد.
استان ایلام با برخورداری از یک هزار و 500 جاذبه تاریخی و طبیعی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار