به گزارش تابناک تبریز ، پس از مانور موشکی اخیرسپاه، جوسازی دشمنان نشان از هراس آنها نشان میدهد.
کد خبر: ۱۹۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 14 March 2016
به گزارش تابناک تبریز ، پس از مانور موشکی اخیرسپاه،  جوسازی دشمنان نشان از هراس آنها نشان میدهد.برای آشنایی با موشک های بومی ایران بیشتر آشنا شوید.

موشك بالستیک سجیل :

 موشک سجیل همانند موشك قدر، مدل پیشرفته و ارتقاء یافته شهاب 3 است که در اواسط دهه 80 شمسی رونمایی شد. برخی کارشناسان موشک سجیل را -پس از موشک عماد-برترین موشك بالستیك ایرانی می‌دانند. سجیل تا کنون با دو نسل 1 و 2 معرفی شده است.

ویژگی های موشک سجیل :

1- برد  2000 كیلومتری موشک سجیل
2- سنگین ترین موشک ایرانی با وزن 23540 كیلوگرم
3- به سرعت آماده شدن برای پرتاب
4- امکان کم حمله به پرتابگر و موشك آماده پرتاب
5- شتاب بسیار بالای موشک سجیل در هنگام شلیک
6- کم شدن احتمال ردگیری آن در فازهای اولیه پرتاب
7- فرصت کم برای انهدام این موشك در طی پرواز
8- ناتوانی سامانه های ضد بالستیك‌زن، برای انهدام
9- استفاده از سوخت جامد با عمر انبارداری بالا
10-دقت بسیار بالا در هدف گیری، ناوبری و هدایت

نحوه عمل موشک سجیل :
این موشک پس از جو زمین، حالت افقی به خود گرفته و در خارج از جو، شروع به حركت می كند. موشک سجیل به محض رسیدن به بالای هدف، مجددا وارد جو شده و با استفاده از جاذبه زمین و با سرعت بسیار بالا، روی هدف خودش سقوط می‌كند.

مزیت مهم موشک سجیل :
بازگشت موشك بالستیك سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، با سرعت حدود 13 ماخ (حدود4300 متر بر ثانیه) انهدام این موشك را برای سامانه‌های دفاع هوایی ضد بالستیک موجود «ناممكن» می سازد.


عماد جدیدترین موشک بالستیک دوربرد ایران

 

موشک عماد ،موشکی سوخت مایع,دوربرد,زمین به زمین, است که امروز با موفقیت آزمایش شد. موشک عماد، که به دست کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده است، اولبن موشک ایرانی است که قابل هدایت تا لحظه اصابت به هدف را دارد ازاین رو دقت این موشک بسیار بالاست و شاید ظریب خطایی زیر 10 متر داشته باشد.
در بعضی خبرگزاری ها برد موشک عماد 1700 کیلومتر اعلام شده اما طبق گفته وزیر دفاع که موشک عماد را با واژه ی موشک {دوربرد} معرفی کرد و طبق تعریفی که از موشک دوربرد داریم عماد باید 2400 تا 5000 کیلومتر برد داشته باشد.موشک عماد همچنین توانایی حمل کلاهک جنگی تا وزن 750 کیلوگرم را دارد.
تحويل انبوه موشك عماد به يگان های موشكی نيروهای مسلح در آينده نزديك انجام می شود که قدرت و توان تاكتيكي و عملياتی ایران را بیشتر از قبل افزايش خواهد داد.


قدر
موشک قدر1 که در سال 1386 معرفی شده در ادامه توسعه موشک های دوربرد سوخت مایع شهاب به تولید رسید و در واقع یکی از نمونه های خانواده شهاب محسوب می شود. برد این موشک تک مرحله ای در حدود 2000 کیلومتر عنوان شده و از ویژگی های آن زمان کوتاه تر آماده سازی آن در مقایسه با موشک های قبلی است. بدین تریب سرعت واکنش این موشک بالاتر است. نمونه هایی از این موشک مجهز به کلاهک خوشه ای نیز معرفی شده که کلاهک این موشک ها نیز از نوع جدا شوند است. نوع قدرF طولی برابر با 15.86 متر و بردی در حدود 1950 کیلومتر و هدایت اینرسیایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :