کد خبر: ۱۹۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری در حوزه تصادفات فوتی، شاهد ۱۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم که تنها در سایه تعامل با دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ همایون شریفی در آئین افتتاح و رونمایی از پروژه‌های معاونت حمل و نقل ترافیک و سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج که امروز در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به وضعیت ترافیکی در کرج اظهار داشت: کلانشهر کرج از حیث ترافیکی مهمترین کلانشهر کشور بوده و استان البرز نیز مهمترین و حساس‌ترین استان کشور در این حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3محور پرتردد کشور در استان البرز قرار دارد، افزود: آزادراه تهران-کرج با تردد روزانه 205 هزار وسیله در روزهای عادی و 225 هزار وسیله در روزهای خاص، به‌عنوان پرترددترین محور خاورمیانه مطرح است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با بیان اینکه محور کرج- قزوین پایتخت را به 13 استان کشور متصل می‌کند، تصریح کرد: محور کرج- قزوین تنها آزادراهی است که تمام جریان‌های ترافیک از جمله کامیون، اتوبوس، سواری و سایر وسایل نقلیه را در خود جای داده است، چراکه راه دیگری وجود ندارد و یکی از پرترددترین محورهای کرج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا در این استان قرار دارد و همه این موارد در مجموع اهمیت استان البرز را افزایش می‌دهد، گفت: جمعیت ثابت و شناور بالایی در این استان و کلانشهر ساکن هستند که برای کنترل آن به نحو مطلوب باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

شریفی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت جهادی در این زمینه در استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: پلیس وظیفه انتظام عبور و مرور و ترافیک را بر عهده دارد و برای موفقیت، نیازمندساز و کار و ابزارهای مناسب است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم هر کشور و جامعه‌ای که به‌دنبال پیشرفت و پویایی است، باید در رابطه با ترافیک، موفق عمل کند و لازمه پیشرفت و ترقی هر کشوری، موفقیت در حوزه ترافیک است و در همین راستا برای موفقیت کشور باید به‌موضوع ترافیک توجه ویژه شود.

پلیس راهور البرز با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی را نمی‌توان از ترافیک جدا دانست، گفت: اگر به‌دنبال موفقیت و توسعه باشیم، باید به ترافیک نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در کرج رخ داده و پس از سال‌ها پیگیری و تلاش در سال 94، معابر شهر کرج به دوربین‌های ترافیکی و ثبت تخلف مجهز شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم این امر را به نتیجه کامل برسانیم چراکه کرج تنها کلانشهری بود که از این تجهیزات الکترونیکی محروم بود.

شریفی با اشاره به اینکه باید به سمت و سویی پیش رویم که پلیس را از سطح معابر تعدیل کرده و کاهش دهیم و از آن‌ها در سایر ماموریت‌ها بهره ببریم، خاطرنشان کرد: استفاده از این فناوری می‌تواند در جهت کاهش ترافیک، تصادف و تخلفات بسیار موثر باشد.

وی یادآور شد: در 11 ماهه سال جاری در حوزه تصادفات فوتی، شاهد 13 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم که تنها در سایه تعامل با دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار