عضو شورای اسلامی شهر مشهد:
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعضای شورای اسلامی و شهردار مشهد حق ورود به مباحث کلان سیاسی کشور را ندارند.
کد خبر: ۱۹۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 09 March 2016
به گزارش تابناک رضوی ، محمدرضا دیمه کار عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ما در مورد ورودبعضی از  اعضای شورای اسلامی  و شهرداری مشهد به مباحث کلان سیاسی کشور اظهار کرد: شورا  محل کارسیاسی نیست و بر طبق قانون ، قوانینی برای کار این شورا تعیین شده است که  مهمترین آن انتخاب شهردار است. در مرحله بعد تصویب قوانین محلی  بر اساس قوانین بالا دستی و نظارت بر عملکرد شهرداری و واحدهای مربوطه جزء وظایف اصلی شورای اسلامی هر شهر به حساب می آید.
وی افزود: قطعا اگر شورا خارج از این وظایف به ماجرایی ورود پیدا کند، طرح سلایق فردی موجب جلوگیری از پیشبرد امور شهر می شود؛ بنابراین وظیفه شورا کار فنی و تخصصی در جهت حل مشکلات مردم و شهر است و باید از ورود به سایر مقولات خودداری کند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اعتقاد بنده این است که باید با تمام ارکان حاکمیت از جمله استانداری، فرمانداری و استان قدس رضوی برای پیشبرد امور مردم تعامل داشته باشیم.  
دیمه کار با اشاره به طرح بعضی از مسائل سیاسی در صحن علنی این شوار اظهار کرد: در این یکی دو روز اخیر  شاهد تذکر بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در صحن علنی بوده ایم که نظر بنده این است که نباید صحن علنی را با جواب‌گویی به مسائل کلان سیاسی آن هم اگر از سوی سران کشور باشد آشفته کرد؛ فرضا اگر هم بعضی از دوستان نقدی نسبت به سخنان رئیس جمهور دارند می توانند با رسانه ها مصاحبه کنند و یا در نطق پیش از دستور حرف بزنند که سایر اعضا نیز بتواند پاسخ دهند. در مجموع نباید صحن علنی شورا به محل نزاع سیاسی تبدیل شود ، زیرا موجب بازدارندگی خدمت به مردم می شود.   
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نه شهردار و نه اعضای شورا کار سیاسی انجام ندهند ،آن هم در سالی که به بیان مقام معظم رهبری به نام دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی نام گذاری شده است . از آقای شهردار و اعضای شورای شهر نیز توقع داریم تا با رعایت این مورد ، باعث خوشحالی رهبری شویم و خدا ناکرده بر طبل افتراق و جدایی نکوبیم.
دیمه کار پیرامون حرفهای سیاسی چند روز گذشته شهردار مشهد که بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور داشت ، گفت: به نظر بنده شهردار ، مدیرعامل شورا است و اظهار نظرهای ایشان نیز باید منطبق با نظرات همین اعضاء انجام شود.
وی تاکید کرد: هرگونه اظهار نظری که توسط مسئولین شهرداری ، مانع رشد و تعامل بین مسئولبن و ارکان حاکم در استان شود ، مردود است. باید منافع شهر و مردم مشهد را بر اغراض سیاسی ترحیج دهیم و خدای  ناکرده حرفهای ما موجب بروز مشکل برای مردم شود.
وی با یادآوری این نکته که منابع درآمدی شورا از محل جیب مردم است گفت: به هیچ عنوان نباید این منابع در اختیار یک جریان و سلیقه سیاسی خاص قرار بگیرد.
دیمه کار در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تبصره 37 ، ناظر بر اعطای وام به بعضی از تشکلهای فرهنگی شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این تبصره بدلیل عدم معرفی تشکل های مشخص و نادیده گرفتن سهم شورا در رصد و نظارت بر هزینه های اعطایی، با هوشیاری اعضاء حذف شد.
وی با بیان اینکه نباید این کار را مخالفت شورا با فعالیت های فرهنگی دانست، افزود: بودجه فرهنگی در این شورا از 90 میلیارد تومان به 150میلیارد تومان افزایش یافته است. این امر نشان دهنده توجه ویژه این دوره شورای اسلامی شهر مشهد به مباحث فرهنگی است.  
وی تصریح کرد: نظر و دیدگاه اکثر اعضای شورا این است که هر هزینه ای باید از مبادی خود آن هزینه شود. برای مثال اگر این بودجه در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری باشد ، نظارت ممکن است. اما اگر در غالب تبصره ای بی نام ونشان باشد، قابلیت بررسی را از دست می دهد.
وی دلیل عدم رای اعضای شورای شهر به این تبصره را احتمال مصرف آن در گروه هایی خاص عنوان کرد و گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که اعضای این دوره شورای شهر حساسیت و درایت لازم را برای عدم سوق بودجه های مردم به سمت و سویی خاص را دارند.
دیمه کار همچنین درباره کمک های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به هیات مذهبی گفت: آلبوم سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد مشخص است و این سازمان موظف است تا بنا بر همین آلبوم بودجه خود را مصرف کند و شورا نیز نسبت به وظیفه نظارتی خود اهتمام کافی را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار