​آقای مَنگی معاون دبیرکل اکو در ایران به همراه شیمویا مشاور اکو در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با مجرد مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۹۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 08 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجرد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور جناب مَنگی به همراه مشاورشان در بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران ، به معرفی بیشتر حوزه حمل و نقل در این استان ساحلی پرداخت و به ظرفیت های موجود و بالقوه ترانزیت در ایران اشاره کرد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها استان هرمزگان همچنین بندرعباس را یکی از مرکز مهم در کریدور بین المللی و ترانزیتی جنوب _ شمال دانست و تصریح کرد : از این مرز سالانه مقادیر زیادی از کالاها و مواد مصرفی در قالب ترانزیت به کشورهای آسیای شمالی و اروپا ترانزیت می شود.
 
مجرد در این نشست بر لزوم تقویت و توسعه همکاری های بین المللی در حوزه ترانزیت تأکید کرد.
 
معاون دبیرکل اکو در ایران هدف از حضور خود در هرمزگان را بررسی فرایند ترانزیت در این منطقه عنوان کرد و همسان سازی قوانین و مقررات گمرکی و حمل و نقلی بین کشورهای عضو اکو به منظور تسهیل در امر ترانزیت را خواستار شد.
 
آقای مَنگی ، از ایران به عنوان مهمترین شاهراه ارتباطی میان کشورهای آسیای شمالی و اروپا یاد کرد و بر لزوم همکاری بیشتر با ایران در حوزه ترانزیت تأکید کرد.
 
در پایان این دیدار مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان آمادگی خود را در چارچوب قوانین و مقررات ملی و بین المللی در قبال همکاری هرچه بیشتر اکو در بخش ترانزیت اعلام کرد.
 
شایان ذکر است آقای منگی و شیمویا پیش از این دیدار به همراه مهندس بهادر رئیس اداره ترانزیت حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان از زیرساخت های راه آهن ، بندر شهید رجایی ، گمرگ جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان بازدید و از نزدیک با روند صدور اسناد ترانزیتی در این مراکز آشنا شدند.
 
این هیئت دو نفره عضو اکو در پایان برنامه های خود عازم تهران شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار