این امر که دشمن بیان می‌کند گزینه ما روی میز است ولی کاری نمی‌کند، به دلیل وجود افراد طالب شهادت در کشور ما است که کفن پوشان به صحنه می‌آیند، اکنون این اسلحه در اختیار ماست.
کد خبر: ۱۹۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶ 08 March 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و تجلیل از 2 خانواده شهید با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای تمام دنیا دارای پیام جدیدی است، اظهار کرد: گروهی پیدا شدند و صدام را تحریک کردند تا با قرار دادن اسلحه و اطلاعات در اختیارش به ایران حمله کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور پس از 37 سال قوی‌تر شده، شهادت از جمله مسائلی است که دنیا به آن آشنا نبوده و اینکه فردی عاشق شهادت باشد، برای دنیا تازگی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شهادت گفت:‌ تفکر شهادت مبحث تازه‌ای بود که دنیا با آن آشنا نبود بنابراین نتوانست جلوی این حرکت را بگیرد.

وی عنوان کرد:‌ مسئله شهادت سرمایه بزرگی است که ابتکار ما نبوده بلکه از زمان جنگ‌های بدر و احد فرهنگ شهادت تبلیغ شده تا به ما رسیده و در حقیقت میراث 1400 ساله است که باید از این میراث استفاده کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آرزوی شهادت و حرکت جمعی برای رسیدن به شهادت میراثی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است، گفت: این امر نقطه قوتی در انقلاب ما است، بنابراین باید همچنان این نقطه قوت را استوار و محکم نگاه داریم، البته برای گرامی داشتن آن برنامه‌هایی در دست انجام است که از جمله آنها تکریم خانواده شهدا است.

وی ادامه داد:‌ به این وسیله جوانانی که در زمان جنگ نبودند، احترام و تکریم خانواده شهدا را مشاهده می‌کنند و این امر سرمایه‌ای برای آینده می‌شود و از طرف دیگر شکرانه شهید و خانواده وی، سرمایه‌ای برای آینده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر بخواهیم مسائل تکرار شود، به افرادی مانند اوایل انقلاب نیاز داریم، گفت: این تنها از راه تبیین اهمیت شهادت محقق می‌شود، اکنون خانواده شهدا بزرگ هستند و به دلیل فداکاری شهدا و ایثارگران 37 سال زندگی آبرومندانه و قدرتمندانه در کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده شهدا فراموش شوند، در آینده کسی وجود ندارد که به میدان برود بنابراین همواره باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد:‌ تصور نکنید، اسلام و ارزش‌های اسلامی برای روز قیامت و بهشت است، در این دنیا برای حفظ مملکت اسلامی باید این مسائل حفظ شود، این امر که دشمن بیان می‌کند گزینه ما روی میز است ولی کاری نمی‌کند، به دلیل وجود افراد طالب شهادت در کشور ما است که کفن‌پوشان به صحنه می‌آیند، این اسلحه در اختیار ماست.

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم، گفت: اکنون بر سر سفره شهدا و وامدار خانواده شهدا هستیم، اگر به وظیفه خود عمل کنیم، همیشه در صحنه گروه زیادی حاضر داریم تا ارزش‌های اسلامی حفظ شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون فرهنگ شهادت صادر شده است، اکنون افرادی در عراق به نام الحشد الشعبی و در لبنان، حزب‌الله از این فرهنگ الگو گرفتند و اگر این الگوبرداری نبود معلوم نبود چه بر سر لبنان می‌آمد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار