استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت : روسیه یک میلیارد و 300 میلیون یورو برای توسعه زیرساخت شبکه ریلی دراین استان سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۱۹۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 07 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح در نشست کمیسیون سرعت بخشی به صادرات غیرنفتی درساری افزود : این سرمایه گذاری برای برقی کردن شبکه راه آهن شمال کشور( گرمسار- اینچه برون) هزینه می شود که 330 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.

طول راه آهن شمال از گرمسار تا اینچه برون حدود 490 کیلومتر است که بیشترین مساحت این راه آهن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.


وی اضافه کرد : مازندران از استان های پیشرو در جذب سرمایه گذاری روسیه برای تامین زیرساخت هاست به طوری از پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری این کشور برای تامین زیرساخت های صادراتی در فاز اول حدود 25 درصد به مازندران اختصاص یافت.


وی گفت: در شرایط فعلی سرمایه گذاری های خوبی در ساخت هتل و سایر زیرساخت ها برای جذب گردشگر و توسعه صادرات استان در حال انجام است.


فلاح افزود: دردولت تدبیر و امید زیرساخت های صادراتی به خصوص در حوزه حمل و نقل حدود 60 درصد افزایش یافت.


وی نمونه های بارزاین افزایش زیرساخت ها را مربوط به بندرامیرآباد به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های حمل و نقل دریایی درحوزه صادرات دانست و گفت: درسال های اخیر تعداد اسکله های این بندر از 9 اسکله به 14 اسکله رشد یافت و ظرفیت حمل کالا نیز در این بندر از سه میلیون تن به هفت میلیون تن ارتقاء یافت.


استاندارمازندران گفت: همچنین در بنادر نوشهر، فریدونکنار و بندر نفتی نکا نیز زیرساخت های خوبی برای توسعه صادرات و سوآپ نفتی ایجاد شده و این نشان از جایگاه مازندران در توسعه صادرات کشور است.


فلاح افزود: در شرایط فعلی این استان نه تنها توانایی صدور کالاهای تولیدی داخل استانی را به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه دارد، بلکه می تواند کالاهای سایر استان ها را نیز به این کشورها صادرکند.


وی توسعه صادرات غیرنفتی را مرهون تلاش بخش خصوصی دانست وگفت: شرایط برای توسعه صادرات در این استان فراهم است و باید بخش خصوصی ما خود را برای جهش صادراتی آماده کند.


استاندارمازندران افزود: با اجرای برجام و رفع تحریم ها محدودیت ها برای صادرات کالاهای تولیدی کشور به خارج برداشته شد و باید از این فرصت به طور کامل استفاده شود.


فلاح گفت:عادی شدن روند توسعه تجارت خارجی درتمام زیربخش ها به زمان بیشتری نیازدارد، ولی درمدت اندک اجرای برجام نیز کارهای خوبی درحوزه مالی و بانک داری انجام شده است.


رئیس شورای توسعه صادرات مازندران با اشاره به گله مندی برخی تجار از موانع پیش روی صادرات کالا به خصوص به روسیه گفت: توافق های خوبی با روسیه برای کاهش موانع در بخش های گمرکی و صدور روادید انجام شد و بزودی شاهد تسهیل درامر صادرات به این کشور خواهیم بود.


فلاح افزود: ما برای توسعه صادرات نیاز به تولید کالاهای با کیفیت و ذائقه کشورهای هدف صادراتی داریم و این فرایند باید در حوزه تولید مورد توجه قرار گیرد.


استان مازندران در 11 ماهه سال جاری 400 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که با 12 میلیون دلاراز کالاهای این استان به روسیه صادر شد.


همایش سرعت بخشی به صادرات غیرنفتی مازندران با حضور جانشین وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در ساری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار