همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از چهار هزار اصله نهال در ملکشاهی کاشته شد.
کد خبر: ۱۹۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 07 March 2016
همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از چهار هزار اصله نهال در ملکشاهی کاشته شد.


به گزارش تابناک ایلام"محمد قاسم نیا" مدیر منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی در حاشیه آیین درختکاری گفت: شهرستان ملکشاهی با 114 هزار هکتار جنگل به نسبت مساحت، بیشترین میزان تراکم جنگلی استان ایلام را دارا است.

وی از این منابع به عنوان ظرفیت های زیستی، طبیعی، گردشگری و اقتصادی ملکشاهی نام برد و بر ضرورت تلاش جمعی برای رفع تهدیدهای طبیعی و عوامل تخریب انسانی آنها تاکید کرد.

قاسم نیا اظهارکرد: عدم تجدید حیات جنگل ها به دلیل چرای بی رویه، عدم تعادل دام و مرتع، شخم زیراشکوب جنگل و بروز برخی آفات طبیعی از جمله بیماری، ذغال بلوط و کرم چوبخوار از جمله مهم ترین عوامل تخریب و تهدید جنگل های ملکشاهی است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملکشاهی بر ضرورت عزم همگانی و مشارکت همه اقشار برای حفاظت از جنگل ها و منابع طیبعی این شهرستان تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم برای احیای عرصه های طبیعی اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اقدام های انجام گرفته به منظور حفظ خاک و کنترل روان آب ها در سطح جنگل های شهرستان ملکشاهی گفت: 600 متر مکعب سازه گابیونی و یک هزار مترمکعب خشکه چین به منظور حفاظت و کنترل روان آب در عرصه های طبیعی های این شهرستان در دست ساخت است.

قاسم نیا تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی بیش از چهار هزار اصله نهال ازگونه های بلوط ،کاج ،سرو و ارغوان در سطح جنگل های این شهرستان غرس می شود./م



منبع:ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار