رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس گفت: در روزهای اخیر قیمت مرغ گرم در فارس روند نزولی به خود گرفته و با کاهش رو به رو بوده است.
کد خبر: ۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر؛صمد رنجبری گفت: متوسط قیمت مرغ گرم در بازار فارس طی دو هفته اول سال هفت هزار و ۹۰۰ تومان بود ولی در روزهای اخیر سقف آن به هفت هزار و ۷۰۰ کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در استان فارس به تبع کشور به علت کم شدن تقاضا برای مرغ، سیر نزولی قیمت آن شروع شده است که در حال رصد اوضاع هستیم تا بتوانیم تصمیمات لازم را در راستای تثبیت قیمت در بازار اتخاذ کنیم.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه اتحادیه مرغ داران و جهاد کشاورزی با همکاری یک دیگر در جهت تثبیت قیمت فعالیت می کنند، ادامه داد: باید حجم عرضه مرغ در بازار استان به گونه ای مدیریت شود که با تقاضا هماهنگ باشد و منجر به کاش شدید قیمت نشود و با پدید آمدن قیمت منطقی، هم منافع تولید کنندگان و هم منافع مصرف کنندگان حفظ شود و هیچ کدام متحمل ضرر نشوند.

رنجبری با بیان اینکه در قیمت مرغ منجمد تغییری ایجاد نشده و هنوز با قیمت پنج هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه می شود، اظهار داشت: در بازار استقبال مردم از مرغ گرم بیشتر از مرغ منجمد است و علت آن این است که برای مصرف مرغ منجمد در جامعه فرهنگ سازی نشده است.

وی افزود: مرغ منجمد از نظر بهداشتی و کیفیت تولید نسبت به مرغ گرم بهتر است و چنانچه فرهنگ سازی برای مصرف آن در جامعه انجام شود، می توان تثبیت قیمت را بهتر انجام داد چرا که این نوع مرغ دارای قابلیت نگهداری بیشتری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار