رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بانک شهر در همدان در اجرای طرح الکترونیکی کردن بلیط سفرهای درون شهری به تعهدات خود عمل نکرده است.
کد خبر: ۱۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 08 March 2016
 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بانک شهر در همدان در اجرای طرح الکترونیکی کردن بلیط سفرهای درون شهری به تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش ایرنا،کامران گردان در جمع خبرنگاران افزود: 40 دستگاه اتوبوس شهری طی دو سال گذشته به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تمام اتوبوس های شهری همدان به دستگاه کارت بلیط الکترونیکی مجهز شدند و به دارندگان این کارتها 15 درصد تخفیف اعطا می گردد.

وی اظهار کرد: این طرح با همکاری بانک شهر در حال اجرا است اما این بانک به تعهدات خود عمل نکرده است و با توجه به شکایت سایر بانک ها، تابلوهای این بانک به حداقل ممکن می‎رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه پنج هزار و 800 تراکنش بلیط الکترونیکی در همدان ثبت می شود و تمرکز بر فرهنگسازی و تبلیغات برای استفاده از کارت بلیت الکترونیکی در اولویت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار انتخاب شده است تصریح کرد: در این راستا 15 دستگاه اتوبوس برقی تا پایان سال خریداری می شود که این تعداد با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال به ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان اضافه می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر سیاست گذاری و نظارت بر فعالیت مدیریت شهری است که در این میان کمیسیون خدمات شهری شورا، پاکیزگی، جمع آوری زباله، نگهداری از فضای سبز، نگهداری از تأسیسات و مبلمان شهری، مدیریت و ساخت میادین و بازارچه های میوه و تره‎بار، مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک و جلوگیری از ساخت و سازهای غرمجاز و سدمعبر معابر عمومی را در اولویت کاری خود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از اجرای سامانه حمل و نقل عمومی یکپارچه در شهر همدان خبر داد و گفت: ایمن سازی معابر شهری به ویژه رینگ دوم شهر همدان، بررسی طرح خطوط بی آر تی در شهر همدان، ساماندهی وانت‎بارها، ایمن‎سازی منطقه گردشگری بلوار ارم در راستای کنترل سرعت و ارتقای ایمنی عابران پیاده از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک در امسال بوده است.

گردان تصریح کرد: ساماندهی 800 دستگاه وانت‎بار در سطح شهر از اولویت های شهرداری و شورای شهر است و در حال حاضر یک شرکت حمل و نقل باردرون شهری با بکارگیری سه هزار و 800 خودرو وانت در سطح شهر همدان فعالیت دارد.

وی از اجرای طرح پارک سوار تاکسی ها در شهر همدان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح خطوط تاکسیرانی ساماندهی شد و همچنین طرح پارک سوار اتوبوس ها نیز اجرا می شود و بر این اساس زیرساخت پارک سوار اتوبوس های خیابان شهدا در منطقه سرگذر آماده شده است که در سال آینده اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه شاخص های پاکیزگی و نظافت شهری در همدان بالا است، گفت: در حوزه نظافت شهری، فرهنگسازی برای تفکیک زباله از مبدأ 30 درصد توسط شهروندان عملی شده است و در این راستا توسط یک شرکت هندی از زباله های انباشته شده قدیمی، گاز تولید و این گاز را به برق تبدیل می کند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از نفوذ آب زباله ها به منابع آب های زیرزمینی در محل دفن زباله استخرهای استانداردی پیش‏بینی شده است که شیرابه ها را جمع آوری و هدایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان درباره اجرای طرح پیاده راه سازی برخی از خیابانهای شهر همدان گفت: شهرداری در اجرای پیاده راه سازی خیابانهای اکباتان و بوعلی کم کاری کرده است.

محمدرضا الیاسی افزود: در این راستا شورای شهر همدان شهرداری را ملزم به اجرای این طرح کرده است.

وی بیان کرد: برای پیاده راه سازی این دو خیابان 70 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 95 مصوب شده است که شهرداری ملزم به اجرای آنها شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار