هنرمندی که بیش از۶۰سال خاک صحنه خورد،هیجان‌ها آفرید،اشک و لبخندها برلبان و چشمان تماشاگران نشاند، هستی‌اش رابه‌ پای عشق و علاقه‌اش ریخت و ساکت و آرام با مویی سپید و دستانی لرزان در اتاقی ساده،بیماری را تحمل کردوسرانجام درآخرین روزهای سال درمیان هیاهوی مردم برای عید،درخانه کوچک و قدیمی‌اش، آرام چشم بست و برای همیشه خاموش شد.
کد خبر: ۱۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 07 March 2016

هنرمندی که بیش از ۶۰سال خاک صحنه خورد،هیجان‌ها آفرید،اشک ولبخندها برلبان وچشمان تماشاگران نشاند، هستی‌اش رابه‌پای عشق و علاقه‌اش ریخت و ساکت و آرام با مویی سپید و دستانی لرزان در اتاقی ساده، بیماری را تحمل کرد و سرانجام درآخرین روزهای سال در میان هیاهوی مردم برای عید، در خانه کوچک و قدیمی‌اش، آرام چشم بست و برای همیشه خاموش شد.

به گزاش تابناک همدان ؛ غلامرضا خورشیدی هنرمند پیشکسوت ملایری در سن ۷۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

غلامرضا خورشیدی در سال ۱۳۲۰ در ملایر خیابان محمدی سابق دیده به جهان گشود، با توجه به علاقه‌ی خاصی که به هنر داشت، به شغل معلمی مشغول شد، اما عشق به هنر باعث شد که در کنار استادان بزرگ آن زمان ازجمله مرحوم شیبانی، نصرت الله‌اکبری، محمدی و دیگر بزرگان تئاتر، فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۶۰ سال علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و بازیگری در تئاتر، سینما و سریال های متعدد، شاگردان زیادی را نیز تربیت کند.

شاید اگر ناملایمات زندگی کمتر به او رو می‌کرد و روزگار بیشتر روی خوشش را به او نشان می‌داد شاید هنوز هم مانند بسیاری از هم سن و سالانش سرپا و سلامت بود.

مرحوم خورشیدی که بیشتر از صد نمایشنامه، شش فیلم سینمایی و چند سریال در کارنامه ی هنری خود دارد، در دوران کاری خود از بی‌مهری برخی مسئولین و مقامات رسمی نسبت به حمایت از این هنر گلایه‌هایی را نیز داشته است.

این هنرمند مرحوم نمایش سگی در خرمن جاه را یکی از خاطره‌انگیزترین اجراهایی خود می‌دانست. این نمایش با موضوع ارباب و رعیت در سال ۵۳ به‌سوی صحنه رفت.

وی که یکی از هنرمندان تئاتر دوست همدانی بوده و تا آخرین لحظه هنر تئاتر را فراموش نکرده، درباره این هنر گفته تئاتر بسیار جذاب و گیرا است، کسی که با عشق و علاقه وارد این حرفه می‌شود به این هنر وابسته شده و دیگر نمی‌تواند از آن جدا شود، اگر عشق به هنر نباشد باوجود مشکلات فراوان نمی‌توان در هنر دوام آورد.

مرحوم خورشیدی، بهرام حاجی علی‌اکبری را دوست قدیمی و صمیمی خود می‌دانست و مادرش را باوجود مخالفت‌های بسیاری که در ابتدا برای ورود او به هنر داشته به‌عنوان مشوق و حامی اصلی خودمصرفی می‌کرد.

خورشیدی آخرین بار حدود یک سال پیش به روی صحنه رفت و نمایش مصائب آقا و خانم کاف" را کارگردانی کرد و همیشه با حسرت از دوری به تئاتر سخن می‌گفت و چقدر غم بی‌مهری برخی دوستان و مسئولان در صدایش شنیده می‌شد.

خورشیدی نخستین بار به‌صورت رسمی در نمایش "کوره شاه" به کارگردانی مرحوم شیبانی حضور داشت.

ابن هنرمند ۳ دوره در جشنواره تئاتر فجر با نمایش‌هایی چون حنابندان، عروسی ملایری‌ها، سربار، خرج‌بران حضور داشت و سه لوح تقدیر و ۳ دیپلم افتخار از جشنواره کسب کرد.

خورشیدی ظهر پنجشنبه ۱۳ اسفندماه براثر سکته قلبی برای همیشه آرام گرفت و ظهر جمعه بر دستان هنرمندان و اقشار مختلف مردم در آرامگاه ابدیش به خاک سپرده شد.ش


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار