به دنبال انجام عمل سزارین رخ داد:
روزنامه شاخه سبز در شماره یکشنبه 16 اسفند مطلبی با عنوان زن جوان قمی و یک سال زندگی در کما را به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۱۹۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 06 March 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: پس از گذشت بیش از یک سال به شکایت مرد جوانی که ادعامی کند همسرش در پس زایمان در بیمارستان زنان ایزدی قم دچار عفونت اتاق عمل شده و هنوز در کما قرار دارد،رسیدگی نشده است.

محسن نعمتی جوان 30 ساله قمی با تشریح مشکلات بیماری همسر 25 ساله اش پس زایمان به روش سزارین از بی توجهی ها عدم رسیدگی به بیماران در بیمارستانهای ایزدی و شهید بهشتی قم انتقاد کرد که البته این گفتگو صرفا جهت اطلاع رسانی به مسئولین انجام شده و«شاخه سبز»آمادگی دارد در صورتی که مسئولین مربوطه پاسخی داشته باشند آنرا منتشر کند.

محسن نعمتی که قبل از بیماری همسرش به شغل مشاوراملاک اشتغال داشته و به گفته خودش تا کنون بیش از 300 میلیون تومان برای درمان همسرش جوانش هزینه کرده می گوید: حدود یکسال و چها ماه قبل همسرش به روش سزارین در بیمارستان زنان ایزدی قم فرزند پسری به دنیا آورد اما به دلیل عفونت شدید و احتمال جا گذاشتن وسیله جراحی در شکم یا اصابت تیغ جراحی به روده طی 5 روز6بارمورد عمل جراحی در این بیمارستان و نیز بیمارستان شهید بهشتی قم قرار گرفت امااین عفونت کنترل نشد.

وی بابیان اینکه اولین و تنها فرزند او در این مدت توسط خود و بستگانش نگهداری شده میگوید: برای هر عمل جراحی از من رضایت نامه می گرفتند اما این رضایت نامه ها اکنون در پرونده وجود ندارد که در واقع وجودآنها به ضرر پزشکان معالج است و می گویندشما اجازه خارج کردن برخی اعضای بدن از جمله رحم بیمار را برای کنترل عفونت نداده اید. 

وی اضافه می کند: پس از درخواست من اجازه انتقال همسرم به یکی از بیمارستان های مجهز تهران را دادند اما کل پر ونده پزشکی او یک برگه کاغذ و 3 خط نوشته بود که باعث تعجب پز شکان تهران شد. آنها گفتند فقط می توانیم یک آمبولانس در اختیار شما قرار دهیم که من با هزینه حدود 6 میلیون تومان دکتر بیهوشی، پرستار وکمک بهیار گرفته و همسرم را با کمک آنها به تهران منتقل کردم.

محسن که اکنون شغل خود را از دست داده و با کمک بستگان، پرستاری همسر و فرزندش را در خانه به عهده گرفته می گوید: بعلت عملهای جراحی مکرر روده های همسرم دچار ورم شده بود و مدت 6 ماه در آکواریوم بود.همسرم به علت عدم رسیدگی در بیمارستان و شدت عفونت دچار ایست قلبی شد که با عملیات احیا باز گشت، اما به علت نرسیدن اکسیژن به بخشی از مغز بیش از یک سال است که در کما و به عبارت دیگر حیات نباتی به سر میبرد و از راه لوله معده تغذیه می شود. به گفته پزشکان سلول های این قسمت مغز قابل ترمیم نیست و بهبودی او فقط میتواند معجزه باشد و ما فقط امیدمان به خدا ودعای مردم است.

وی افزود: در مدت 8 ماه بستری در بخش ICU بیمارستان شریعتی تهران روزانه بیش از 700 هزار تومان هزینه جهت درمان همسرم ، خرید دارو و چسب خارجی برای ترمیم بافت کردم که اینها در مقابل سلامتی او برایم ارزشی ندارد و تنها مشکل من عدم پاسخگویی و رسیدگی نکردن به شکایت من از پزشکان معالج در بیمارستان های قم است.عمل سزارین همسر من درست زمانی بود که موضوع جلوگیری از زیرمیزی پزشکان جراح مطرح بود و آنان با بیماران همکاری نمیکردند و حتی تا چند روز معلوم نبود که عمل سزارین همسر مرا کدام یک از پزشکان انجام داده و کادر بیمارستان هم این مسئله را نمی دانستند! پزشک مربوطه چندروز بعد به طور اتفاقی و با دیدن چهره همسرم اورا شناخت و گفت عمل را انجام داده!

نعمتی در پایان می گوید: به نظرمن در این جریان قصور پزشکی صورت گرفته و عفونت اتاق عمل باعث تداوم بیماری، کما و محروم شدن فرزند من از نعمت مادر شده است و از مسئولین مربوطه می خواهم سریعا به شکایت من رسیدگی کنند چرا که تشکیل کمیسیون های مختلف پزشکی تاکنون نتیجه ای نداشته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اين خانم مظلوم الان فوت شده اند و فكر نمى كنم هيچ وقت به شكايت خانواده مظلومش رسيدگى شود.
مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
این خانم فوت کرد.مسولان دانشگاه قم از پزشک مقصر دلجویی و تشکر هم کردند.‌.تفو برتو ای چرخ گردون تفو...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار