مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:
حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه نقش محوری مساجد در امور فرهنگی باید تقویت شود،‌ گفت: در این راستا می‌توانیم با حضور جوانان در مساجد گام‌های مثبتی را در جهت آشنایی آنان با آموزه‌های دینی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۱۹۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 06 March 2016
سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این استان لذا مساجد بهترین و امن‌ترین مکان برای فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: در این راستا می‌توانیم علاوه بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در جذب جوانان به مساجد نیز گام‌های مثبتی را برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زبان هنر بسیار قوی و جاذب است لذا می‌توانیم با استفاده از این هنر جوانان بیشتری را جذب مساجد کرده و با استفاده از توانمندی‌های آنان در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این استان اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه نقش محوری مساجد در امور فرهنگی باید تقویت شود،‌ گفت: در این راستا می‌توانیم با حضور جوانان در مساجد گام‌های مثبتی را در جهت آشنایی آنان با آموزه‌های دینی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم را توسعه امور فرهنگی و افزایش کانون‌های فرهنگی در مساجد عنوان کرد و بیان داشت: امروز دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم قصد ضربه زدن به کشور را دارند لذا با هدف قرار دادن قشر جوان می‌خواهند به اهداف شوم خود برسند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: مساجد نقش هدایتگری را برای جوانان بر عهده دارند لذا از این مکان‌ها می‌توانیم برای هدایت هر چه بیشتر این قشر استفاده کنیم و آنان را نسبت به پدیده‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی آگاه سازیم.
حسینی کاشانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مساجد باید جذابیت‌های لازم برای جذب جوانان و نوجوانان را داشته باشند، گفت: پرهیز از برنامه‌های کلیشه‌ای و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بر اساس نیازهایشان از مهمترین اقداماتی است که می‌توانیم در جذب این قشر در مساجد مثبت عمل کنیم.
وی ادامه داد: زبان هنر بهترین راه برای انتقال پیام‌های دینی، ‌اخلاقی و اجتماعی است لذا با توجه به تأثیرگذاری زبان هنر نباید از این مهم غافل شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی سه کانون فرهنگی هنری در مساجد دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اثرات مثبت راه‌اندازی این کانون‌ها در مساجد دانشگاه‌ها در نظر داریم راه‌اندازی این کانون‌ها در تمامی مساجد دانشگاه‌ها اجرایی شود.
حسینی کاشانی بیان داشت: هدفمند کردن برنامه‌های این کانون‌ها و استفاده از توانایی‌های جوانان و نوجوانان در بهتر برگزار شدن برنامه‌های کانون‌های مساجد نیز بسیار ضروری محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار