مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از غرس ۷۵۰۰ اصله نهال در نخستین روز از هفته منابع طبیعی در استان خبرداد و گفت: در هفته منابع طبیعی، ۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان غرس می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 05 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: منابع طبیعی یک موضوع فرابخشی است که  تاثیر مستقیمی بر روی اقلیم دارد و این موضوع شامل ریزگردها و سیلاب‌ها بوده که می‌توان با کشت درختان از ورود این ریزگردها و خسارات احتمالی سیلاب‌ها جلوگیری کرد.
 
وی در ادامه بیان‌داشت: اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان هر ساله به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ درختکاری، نهال رایگان در جایگاه‌های مشخص توزیع می‌کند.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از غرس 7500 اصله نهال در اولین روز از هفته منابع طبیعی خبرداد  و گفت: همزمان با سراسر کشور در طول هفته منابع طبیعی 50 هزارنهال در استان هرمزگان غرس می‌شود.
 
ذاکری، پیشگیری از تصرف در بیش از 500 هکتار و رفع تصرف بیش از 300 هکتار از اراضی ملی را از مهم‌ترین فعالیت اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان در طول سال جاری عنوان‌کرد.
 
وی، توسعه فعالیت‌های آبخیزداری، حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و خاک در سطح استان، زیر پوشش قرار دادن حوزه آبخیزداری جدید در دست ساخت و کنترل فرسایش و رسوب را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در طول سال جاری ذکر‌کرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ادامه داد: شناسایی مناطق حساس و اولویت‌بندی و مراقبت‌های منظم و دوره‌ای در مناطق مختلف، اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی حوزه آبخیزداری در هرمزگان با نگاه ترویجی و آموزشی و منابع معیشت پایدار از دیگر طرح‌های اجراشده در سال جاری است.
 
ذاکری در پایان از راه‌اندازی و تشکیل مجمع خیرین آبخیزداری در هرمزگان خبرداد و گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری، این مجمع برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار