به گزارش تابناک سمنان،نمایشگاه مد ولباس با حضور شماری از هنرمندان ، کارشناسان و مسئولان روز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری کومش شهر سمنان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۹۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 05 March 2016
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هنرمندان و طراحان بخش مد و لباس برای جلوگیری از فراموشی آداب و رسوم گذشتگان ، رسالت سنگینی بر عهده دارند.

محمدمهدی احمدی با تاکید بر اینکه نسل جدید نباید آداب و رسوم گذشته را فراموش کند و دچار بی هویتی شود، افزود: رسالت هنرمندان و طراحان این عرصه بسیار سنگین است.

وی برگزاری نمایشگاه های مد و لباس ایرانی را از بزرگترین ابتکارهای جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: یکی از هدف های اصلی برگزاری این نمایشگاه ها پیوند نسل امروز به نسل گذشته است.

وی یکی از شاخصه های تاثیرگذار در حوزه تربیت، اتخاذ الگوی مناسب با فطرت بشری است، افزود : به میزانی که الگوی انسان متعالی باشد، تربیت و سبک زندگی انسان والاتر و متعالی تر می شود.

احمدی با اشاره به اینکه افراد بر اساس افکار و اعتقادهای خود پوشش خویش را انتخاب می کنند، گفت : برگزاری این نمایشگاه ها برای اتخاذ پوشش اسلامی ایرانی به مردم کمک زیادی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آئین گفت: پوشش اسلامی ایرانی باید مد نظر تمام طراحان و مردم قرار گیرد.

محمدرضا سوقندی با تاکید بر اینکه پوشش تمام مردم باید مطابق فرهنگ دینی و ملی باشد، هدف از برپایی این نمایشگاه و جشنواره را ترویج فرهنگ اسلامی و ارائه سبک زندگی اسلامی در بخش مد و لباس عنوان کرد و افزود : در پوشش اسلامی ایرانی باید عدم افراط و تفریط مد نظر قرار گیرد.

وی یکی از فعالان عرصه مد و لباس را جوانان دانست و گفت : فعالان این عرصه باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

سوقندی حضور پر رنگ اهالی فرهنگ، هنر و دست اندرکاران این عرصه را تفاوت اصلی این دوره از جشنواره و نمایشگاه با دوره قبلی عنوان کرد و گفت : برگزاری این گونه نمایشگاه ها و جشنواره ها باید بر عهده طراحان و دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

مدیر اجرایی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس سمنان گفت : امروزه آموزش وارد عرصه صنعت شده و در این عرصه دانش آموزان و دانشجویان فعالیت قابل توجهی دارند.

فاطمه جهان محسنی خواستار توجه ویژه و حمایت مسئولان از فعالان عرصه مد و لباس شد و تصریح کرد : اگر مسئولان به این عرصه بها دهند شغل های زیادی برای جوانان ایجاد می شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه ها را آموزش طراحی و دوخت لباس متناسب با سبک ایرانی اسلامی به شرکت کنندگان بیان کرد و افزود : امروزه خیاطی و طراحی یه یک صنعت تبدیل شده است و طراحان و فعالان این عرصه باید مطرح شوند.

در این آیین چند تن از فعالان عرصه مد و لباس استان سمنان تجلیل شدند. جشنواره و نمایشگاه مد و لباس سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان در 15 غرفه با 370 اثر تا 22 اسفند دایر است.

کارگاه های آموزشی این جشنواره به مدت یک هفته به استثنای روز دوشنبه آینده از ساعت ١٦ تا ١٩ در تالار حکیم الهی مجتمع کومش برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار