دومین همایش ملی علوم و فناوری محیط زیست با حضور اساتید، پژوهشگران و محققان برجسته کشور و جمعی از دانشجویان در دانشگاه ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 06 March 2016
دومین همایش ملی علوم و فناوری محیط زیست  با حضور اساتید، پژوهشگران و محققان برجسته کشور و جمعی از دانشجویان در دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه ملایر در این همایش گفت: بستر توسعه علم و تکنولوژی در سایه تحقیق و پژوهش های اساسی و اصولی محقق می شود که محیط زیست از این قائده مستثنی نیست.

کامران شایسته اظهار کرد: با برگزاری چنین همایش هایی راهکارهای راهبردی برای مقابله با آلاینده های محیط زیستی، روش های حفظ طبیعت و منابع طبیعی و انتقال آن به نسل های آینده ارایه می شود.

وی ادامه داد: در این راستا دومین همایش ملی علوم و فناوری محیط زیست با همکاری اساتید و دانشجویان این دانشکده همزمان با روز درختکاری در 16 محور برگزار شد تا بتوانیم گام مثبتی برای حفظ و نجات محیط زیست و منابع طبیعی کشورمان برداریم.

مدیر گروه محیط زیست دانشگاه ملایر نیز بیان کرد: در هیچیک از دوران های کره خاکی به این اندازه درگیر بحران های زیست محیطی و افزایش روز افزون آن نبوده ایم.

عیسی سلگی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در 30 سال آینده 20 درصد گونه های گیاهی و جانوری منقرض می شود و این همچنان ادامه دارد تا جایی که در 100 سال آینده انقراض این گونه ها به بیش از 50 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تمام منابع انسانی و پیشرفت های انسانی و تحقیقات پزشکی همه بر اساس و مبنای گونه های گیاهی و جانوری است، گفت: از دست دادن آنها ما را با بحران های شدید مواجه می کند.

وی اظهار کرد: باید به گونه ای زندگی کنیم که بتوانیم ارزش های حیاتی و اکولوژیکی را حفظ کنیم و این امر نیاز به یک انقلاب دورنی توسط همه افراد جامعه و دولتمردان دارد.

سلگی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این همایش ها و سمینارها در دانشگاه ها و ارگان ها بتوانیم راهکارهای عملی برای حفظ و نجات محیط زیست کشور ارایه دهیم.

وی ادامه داد: دومین همایش ملی علوم و فناوری محیط زیست در 16 محور شامل فناوری نوین پایش و کنترل آلاینده های محیط زیستی، بوم سم شناسی، مدل سازی و پایش محیط زیست، مدیریت و بازیافت پسماندها، بحران های ملی و منطقه ای، بهداشت، ایمنی و محیط زیست و فناوری های نوین در تصفیه آب و فاضلاب برگزار شد.

سلگی رویکردهای نوین در توسعه انرژی های پاک انرژی، روش ها و مدل های ارزیابی محیط زیست، برنامه ریزی ملی و منطقه ای و آمایش سرزمین، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در محیط زیست، مدیریت، برنامه ریزی و آموزش، حقوق و چالش های قوانین محیط زیست، اقتصاد محیط زیست و خدمات اکوسیستمی، گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

وی گفت: پس از فراخوان همایش در مجموع 120 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که با نظر تیم داوری در نهایت 75 مقاله پذیرش شد که 50 مقاله در قالب پوستر و 25 مقاله به صورت شفاهی در روز همایش ارایه شد.

دومین همایش ملی علوم و فناوری محیط زیست روز پنجشنبه با حضور مجید مخدوم استاد دانشگاه تهران، اساتید و پژوهشگران برجسته کشور و جمعی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه ملایر برگزار شد.

دانشگاه ملایر با بیش از شش هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر- اراک واقع شده است.
شهرستان ملایر دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است و در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار